Scantrade Scandinavia AB

Scantrade Scandinavia AB vill erbjuda ett brett sortiment av innovativa varumärken och produkter i utvalda kategorier,
från elit till motionär. För att göra detta arbetar vi idag med fem fokuskategorier; Alpine, Bike, Outdoor, Team
och Sport & Lifestyle.

Inom varje kategori finns välkända varumärken:
Alpine: Nordica, Sidas, Smith, Therm-ic
Bike: Fibra, Northwave, Rollerblade Sidas, Selle Italia, Smith
Outdoor: Lowa, Sidas, Sigg, Therm-ic
Team: Fibra, Proline, Sidas, Umbro
Sport & Lifestyle: Rollerblade, Sidas, Sigg, Smith, Umbro


Varumärken

  • Selle Italia - Världsledande inom sadeldesign i över 120 år!
    Sadlar

Artiklar

  • Nordica Dead Money

    Detaljerna gör jibbern

  • Blizzards rocker prisad på Ispo

    För andra året i rad har Blizzard tilldelats utmärkelsen European Ski Award by Ispo. I år är det friåkningsskidan Cochise som får utmärkelsen.

  • Nordica och Coca Cola lockar folk till backarna

    Nordica och Coca Cola har genomfört en stor vinterkampanj tillsammans. Kampanjen har gjort att Nordica synts i över 700 butiker och på stortavlor i de stora städerna.

  • Nordica Fire arrow

    Eld istället för fart

  • Blizzrad Bodacious

    Skidor för tjurskallar

  • Tecnica Cochise

    Byt sula efter underlag

  • Tecnica satsar stort på löparskor

    Tecnica ger sig in på löparsegmentet och de gör det med väldigt annorlunda skor. Med en extremt tjock och mjuk sula ska de ge både komfort och grepp åt alla terränglöpare.

  • Nordica GP TJ

    Vit för tjejer, svart för killar.

  • Blizzard i förändring

    Få företag har ryckt upp sitt varumärke lika mycket på ett år som Blizzard har gjort i år. Märket har gått från att vara ett mellanmjölksmärke till att vinna det ena skidtestet efter det andra.

  • Tecnicas löparsko blev årets sko i England

    Tecnicas nya löparsko Diablo Max vann Novel Award på engelska Outdoor Show i höstas.

  • Nordica Transfire

    Det bästa av båda världar

  • Tecnica Diablo Max

    ”Djävligt” rund

  • Therm-Ic har fått ny ägare

    Nu är det värme i Therm-Ics eluppvärmda sulor igen. Efter konkursen i somras har Sidas gått in som ny ägare.

  • Sverres nya kompisar

    Tillsammans med Nordicas testteam har svenske extremåkaren och en av grundarna till Kask, Sverrre Liljequist, utvecklat ett par nya friåkningsskidor. El Capo börjar säljas i höst.

  • Scantrade tar över H2O

    Förra året fick det danska klädmärket H2O nya ägare och nu är det klart att Scantradegruppen tar hand om märket i Sverige, Norge och Finland.

  • I Fokus: Blizzard Cochise

    Testvinnare skapar rusning till butikerna och i år är det Blizzard Cochise som de seriösa skidåkarna kommer att springa efter. Vi förklarar varför Cochise vann och vad det är i konstruktionen som gör Blizzardskidorna så bra.

  • Nya avtal för Umbro, Puma och Salming

    Umbro är tillbaka i Premier Legaue, Puma sluter miljardavtal och Salming samarbetar med topprankad squashspelare.

  • Hjulen snurrar igen

    Det var ett tag sedan inlines var riktigt hett men nu kommer allt fler tecken på att det är på gång igen.

  • Scantrade ska bli ett House of Brands

    Det händer mycket hos Scandtrade nu. En stor digital satsning följs av tre nya varumärken och ett mål att bli ett House of Brands.

  • Veckans produkt: Nordica Speedmachine

    Nordica SpeedMachine 130 återuppstår och har fått en helt ny och fräsch design inför säsongen 2016/2017. Det här är pjäxan för dig som söker en precis känsla med avancerade funktioner för inställning av passformen – något alla som någonsin provat en avancerad pjäxa verkligen kommer att uppskatta.

  • Veckans produkt: Nordicas testvinnare

    Nordica fortsätter att vinna priser för sina skidor inför säsongen 2016–17. Senast i raden är Åka Skidor som utser Santa Ana till testfavorit inom all mountain bland dammodellerna. Även Enforcer 93 utses till testfavorit inom all mountain. Sist men inte minst utses Nordica GT 80 TI till testfavorit bland frontside­skidorna.

  • Tobias Norling till Scandtrade

    När Scandtrade tog över distributionen av Smith, Carrera och Polaroid i Sverige så hängde säljaren Tobias Norling med till Scandtrade.

  • Nordica Strider

    Debuterande 75-åring

  • Smith satsar allt på chromapop

    Mottagandet av Smiths nya Chromapoplinser har varit så bra att företaget väljer att satsa ännu mer på teknologin framöver. Och de får in Chromapoplinser i en lägre prisklass.

  • Lowa och Thermic till Jaktia

    Scandtrade, med varumärkena Lowa och Thermic, har fått till ett avtal med kedjan Jaktia så att deras produkter nu finns där.

  • Tecnica har ett nytt koncept

    Den italienska skotillverkaren Tecnica presenterar ett helt unikt skokoncept. Tecnica Forge är en högteknologisk känga som kan anpassas individuellt efter konsumentens fötter.

  • Bäst på Ispo: Tecnica Forge

    Tecnica Forge är världens första känga som formas efter kundens fot direkt i butiken. Tekniken är i princip densamma som används i alpina pjäxor. Forge visades upp redan i somras på Outdoor Messe, nu var den en snackis igen.

  • Bolagsnytt - pressreleaser

        Scantrade Scantrade  Ulricehamn 2020-01-13   Uppdaterad organisation från 1 januari 2020. Uppdatera dina kontakter:   Brandmanagers / Key account    UMBRO/ FIBRA / PROLINE Stefan Danielsen 070-818 96 31 stefan.danielsen@scantrade.se NORDICA / THERMIC / LOWA / ROLLERBLADE Peter Engström 070-335 00 03 peter.engstrom@scantrade.se TECNICA / BLIZZARD / SIDAS Klas Vennersten 070-937 01 88 klas.vennersten@scantrade.se SMITH…

  • Tecnica Group och Scantrade går delvis skilda vägar

    Scantrade, som skött distributionen och marknadsföring av Blizzard och Tecnicas produkter i Sverige, kommer inte längre ha ansvaret för Tecnica Groups alpinprodukter för varumärkena Blizzard och Tecnica.

  • Veckans produkt: Nordica Speedmachine 3

    Nordica introducerar nya Speedmachine 3, en innovativ pjäxa som nyligen röstades fram till en prestigefull Ispo Award.

  • Scantrade nishar sig mot cykel med varumärkena Selle och Northwave

    Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.