Thermore lanserar nya Evodown
Ett helt nytt material lagom till företagets 50-årsdag.
Efter att Head haft ensamrätt på att använda det superlätta och lika starka materialet grafen i sportprodukter, sprids nu materialet till fler produkter och varumärken.
Aclima har jobbat med ull sedan starten 1939. När allt fler märken också satsar på ull vill Aclima lyfta fram att det är de som är experterna.
Tretorn hade bestämt sig för att bli ett mer urbant företag. Lite av bara farten blev de dessutom ett riktigt grönt varumärke som vill ännu mer.
Charlotte Kalla och Stina Nilsson har inlett OS på bästa tänkbara vis. Vi ska på intet sätt förringa deras toppform och fina teknik, men kanske är det så att även Craft har ett finger med i segrarna.
Helly Hansen vill växa på skidkläder, och deras kollektion för 2019 bjuder på en hel del nytt. Både i material och design.
Sympatex miljövänliga och återvinningsbara membran får allt fler anhängare. På Ispo kan de visa upp en hel radda med nya partners.
Svenska Redew har tagit fram ett denimtyg utan bomull. Genom att använda viskos, modal och andra fibrer från träd minskar de miljöpåverkan drastiskt.
Varje år prisar Polartec de produkter som de tycker använder Polartecs olika material på bästa sätt. Helt naturligt är det många sportföretag bland vinnarna, och här är några av de som vann i år:
När The North Face lanserar sin nya jacka Ventrix gör de det ihop med artisten Maggie Rogers på ett helt nytt sätt.