Nu ryker gymkorten!
Svenskarna har börjat välja bort en hel del fasta abonnemang i år som ett direkt resultat av lågkonjunkturen. Gymkort är ett av dem.
Svenskarna har börjat välja bort en hel del fasta abonnemang i år som ett direkt resultat av lågkonjunkturen. Gymkort är ett av dem.
Danska Eyda har etablerat sig i hemlandet och på den norska marknaden. Efter ett par år av en mer lågmäld tillvaro i Sverige så hoppas man nu att allt fler kunder ska upptäcka varumärket, som satsar allt på den perfekta passformen.
Danska träningstights ska ge perfekt passform Läs mer
Ladda upp med träningsprodukter och tillbehör i hyllorna och placera dem väl synliga i butiken. Hälften av svenskarna planerar att träna mer än vanligt i sommar.
Hälften av svenskarna vill träna mer i sommar Läs mer
Friskis & Svettis har tillsammans med Ungdomsbarometern undersökt ungas träningsvanor och relation till begreppet hälsa. Till hösten ska de satsa på att nå en yngre publik.
Så tänker de unga kring träning Läs mer
Tillsammans med sin finansiella partner We Commerce AB förvärvar Vartex verksamheterna Fitness och MC från nederländska koncernen Accell Group.
Vartex ökar sitt fokus på fitness och motorcykel – vill dubbla omsättningen Läs mer
Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.
Stronger ska nå miljarden – med ny vd Läs mer
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Friskis & Svettis listar nio träningsspaningar Läs mer
Träningsvarumärket Stronger lanserar en ny webbplattform med hjälp av den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People. Den nya webben är uppe och snurrar nu, inför den förväntade säljpeaken på Black Friday.
Stronger lanserar ny e-handelsplattform Läs mer
E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.
Specialläsning: VD-intervju med Nanna Hedlund Läs mer
Svenska gymkonfektionsvarumärket ICIW, som hittills enbart haft onlineförsäljing, satsar nu på egen butik i prestigefyllda köpcentret Westfield Mall of Scandinavia, i Solna.
ICIW öppnar egen butik i Mall of Scandinavia Läs mer