Fitness

Nu ryker gymkorten!

Svenskarna har börjat välja bort en hel del fasta abonnemang i år som ett direkt resultat av lågkonjunkturen. Gymkort är ett av dem.

Danska träningstights ska ge perfekt passform

Danska Eyda har etablerat sig i hemlandet och på den norska marknaden. Efter ett par år av en mer lågmäld tillvaro i Sverige så hoppas man nu att allt fler kunder ska upptäcka varumärket, som satsar allt på den perfekta passformen.

Så tänker de unga kring träning

Friskis & Svettis har tillsammans med Ungdomsbarometern undersökt ungas träningsvanor och relation till begreppet hälsa. Till hösten ska de satsa på att nå en yngre publik.

Stronger ska nå miljarden – med ny vd

Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.

Stronger lanserar ny e-handelsplattform

Träningsvarumärket Stronger lanserar en ny webbplattform med hjälp av den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People. Den nya webben är uppe och snurrar nu, inför den förväntade säljpeaken på Black Friday.

Specialläsning: VD-intervju med Nanna Hedlund

E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.

ICIW öppnar egen butik i Mall of Scandinavia

Svenska gymkonfektionsvarumärket ICIW, som hittills enbart haft onlineförsäljing, satsar nu på egen butik i prestigefyllda köpcentret Westfield Mall of Scandinavia, i Solna.