Nu ryker gymkorten!
Svenskarna har börjat välja bort en hel del fasta abonnemang i år som ett direkt resultat av lågkonjunkturen. Gymkort är ett av dem.
Svenskarna har börjat välja bort en hel del fasta abonnemang i år som ett direkt resultat av lågkonjunkturen. Gymkort är ett av dem.
Danska Eyda har etablerat sig i hemlandet och på den norska marknaden. Efter ett par år av en mer lågmäld tillvaro i Sverige så hoppas man nu att allt fler kunder ska upptäcka varumärket, som satsar allt på den perfekta passformen.
Ladda upp med träningsprodukter och tillbehör i hyllorna och placera dem väl synliga i butiken. Hälften av svenskarna planerar att träna mer än vanligt i sommar.
Friskis & Svettis har tillsammans med Ungdomsbarometern undersökt ungas träningsvanor och relation till begreppet hälsa. Till hösten ska de satsa på att nå en yngre publik.
Tillsammans med sin finansiella partner We Commerce AB förvärvar Vartex verksamheterna Fitness och MC från nederländska koncernen Accell Group.
Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Träningsvarumärket Stronger lanserar en ny webbplattform med hjälp av den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People. Den nya webben är uppe och snurrar nu, inför den förväntade säljpeaken på Black Friday.
E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.
Svenska gymkonfektionsvarumärket ICIW, som hittills enbart haft onlineförsäljing, satsar nu på egen butik i prestigefyllda köpcentret Westfield Mall of Scandinavia, i Solna.