Hälften av svenskarna vill träna mer i sommar
Ladda upp med träningsprodukter och tillbehör i hyllorna och placera dem väl synliga i butiken. Hälften av svenskarna planerar att träna mer än vanligt i sommar.
Ladda upp med träningsprodukter och tillbehör i hyllorna och placera dem väl synliga i butiken. Hälften av svenskarna planerar att träna mer än vanligt i sommar.
Friskis & Svettis har tillsammans med Ungdomsbarometern undersökt ungas träningsvanor och relation till begreppet hälsa. Till hösten ska de satsa på att nå en yngre publik.
Tillsammans med sin finansiella partner We Commerce AB förvärvar Vartex verksamheterna Fitness och MC från nederländska koncernen Accell Group.
Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Träningsvarumärket Stronger lanserar en ny webbplattform med hjälp av den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People. Den nya webben är uppe och snurrar nu, inför den förväntade säljpeaken på Black Friday.
E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.
Svenska gymkonfektionsvarumärket ICIW, som hittills enbart haft onlineförsäljing, satsar nu på egen butik i prestigefyllda köpcentret Westfield Mall of Scandinavia, i Solna.
Till följd av corona-viruset stänger nu gymföretaget Sats alla sina klubbar från och med torsdag den 12 mars. Beslutet gäller tills något annat har meddelats.
Träningsmärket Stronger testar Live Video Shopping för ökad försäljning. Influencern Margaux Dietz kommer att vara ansiktet utåt under de första sändningarna.