Brädsport

Burtons Sverigebutik: så ser den ut

Den 16 oktober öppnade Burton Hub på Norrlandsgatan mitt i centrala Stockholm. Sportfack spritade händerna och gick över röda mattan in till Skandinaviens första Burtonbutik som även ska vända sig kunder utanför brädvärlden.

Sportfack hittar nya PR-vägar

När kampen om klick hårdnat obevekligt har Sportfack sedan våren 2018 letat nya samarbetsformer. Idag skrevs äntligen avtalet mellan Sportfacks förlag Egmont och nya partnern TV4 till sist under.

Frontflips nya varumärken

Frontflip har tagit upp tre nya varumärken. Alla tre är inom snowboard, och Frontflip har ett tydligt mål att bli den självklara leverantören inom snowboard genom att erbjuda en mängd varumärken inom både hårdvara och kläder.

Vans fortsätter att öka

Det är ingen hejd på Vans försäljningsframgångar just nu. För fjärde kvartalet 2017 redovisade de en omsättningsökning på hela 358 procent, vilket är riktigt imponerande med tanke på storleken på företaget.

Quiksilver lägger bud på Billabong

Boardriders Inc. lagt ett bud på att köpa konkurrenten Billabong. Blir det så hamnar Billabong i samma koncern som Quiksilver, Roxy och DC.

Tre filmer som ger dig pepp på vintern

Flera svenska skidorter har öppnat liftar och backar, men i södra Sverige är det fortfarande barmark. Här är tre nya skid- och snowboardfilmer som gör att vinterpeppet skruvas upp till max.

Vans ger kängorna en känga

Det finns hundratals kängor att välja bland, men nästan alla är svarta och har hårda sulor. Vans har nu tre alternativ som är lite mer sneakerliknande.