We Are Spin Dye får jätteorder av H&M
We Are Spin Dye fortsätter landa stora ordrar från en allt mer öppensinnad modebransch vad gäller grönare tillverkningsprocesser. Nu har det svenska cleantechbolaget fått ännu en order från H&M.
We Are Spin Dye fortsätter landa stora ordrar från en allt mer öppensinnad modebransch vad gäller grönare tillverkningsprocesser. Nu har det svenska cleantechbolaget fått ännu en order från H&M.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Efter att ha varit vd-lösa i ett halvår står det nu klart vem som blir ny vd för Jack Wolfskin. Det blir en han, en person som rekryterats från Helly Hansen.
Alexander Matt är utsedd till ny global marknadschef på Fjällräven. Här berättar han hur Fjällräven som varumärke ska hanteras internationellt.
Det börjar det bli dags att producera 2021 års upplaga av Sportregistret. En väldigt bra tjänst för alla leverantörer som vill göra sig själva synliga och sökbara.
Det finns produkter som bara funkar, år efter år. Vi listar 12 sådana svenska klassiker som gått rakt in hos konsumenterna. Artikeln publicerades i Sportfack nr 7/8 i somras, då vi hade outdoortema.
För drygt ett år sedan fick Tretorn ny vd i Magnus Månsson och för ett halvår sedan skapade man ett nytt marknadsteam. Nu förstärker företaget även på produkt- och hållbarhetssidan.
Hjälmföretaget Poc vill förbättra stödet på utvalda marknader med ett nytt europeiskt partnerprogram. Det ska även få bukt med fulförsäljningen av produkter på den svarta marknaden.
Carl Sterner har lämnat ansvaret för jakt- och vildmarksegmentet på XXL i Sverige för att bygga upp en ny nordisk säljorganisation för Shimano, som i oktober försvinner från Normarks varumärkesportfölj.
Svenska innovationsföretaget No More Boots, som ligger bakom konceptet SkiClicker, tar nu in nytt kapital och fler delägare.