Läskande marknadsföring

Nordica har i vinter slagit sig ihop med världens största läskvarumärke, Coca-cola. Nordica hoppas med kampanjen stärka sitt varumärke, kommenterar distributören Scandtrade själva kampanjen.

Under hela vintern har konsumenter chansen att kamma hem ett par Nordica-skidor med en välkänd läskedrycks-logotyp tryckt längst fram vid Nordicalogon. Nordica och Coca-cola har vintern 2012/13 skapat en gemensam marknadsföringskampanj.

Via en QR-kod som finns på alla 50 centilitersflaskor som säljs kommer tävlingssugna till en sajt där de kan delta i en utlottning av skidorna, totalt 90 par Nordica Transfire 78.

– Det stärker varumärket Nordica att synas i andra sammanhang än de som man förväntar sig. Samtidigt visar det att alpin skidåkning ligger högt upp i svenskarnas sinne, när ett världsledande varumärke som Coca-Cola vill exponeras med skidåkning, kommenterar Scantrades vd Peter Engström samarbetet.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Scantrade Scandinavia AB

    Scantrade Scandinavia AB vill erbjuda ett brett sortiment av innovativa varumärken och produkter i utvalda kategorier, från elit till motionär. För att göra detta arbetar vi idag med fem olika fokuskategorier; Alpine, Bike, Outdoor, Team och Sport & Lifestyle. Inom varje kategori finns välkända varumärken: Alpine: Nordica, Sidas, Smith, Therm-ic Bike: Fibra, Northwave, Rollerblade Sidas, Selle Italia, Smith Outdoor: Lowa, Sidas, Sigg, Therm-ic Team: Fibra, Proline, Sidas, Umbro Sport & Lifestyle: Rollerblade, Sidas, Sigg, Smith, Umbro