Bergans Nordic AB

Försäljning och lagerhållning av Bergans of Norway. Sortimentet: friluftsliv, fjällsport, skidåkning, lifestyle, barn och ungdom, sovsäckar, tält ryggsäckar och bärstolar. Ally hopfällbara kanoter.


Varumärken

  • Bergans of Norway - Fritidsutrustning.

Artiklar

  • 11 år gammal tröja vann Scandinavian Outdoor Award
    I en tid när produktutveckling och "att vara i framkant" är saker många varumärken strävar efter, sticker årets "Overall"-vinnare ut i mängden. Den är nämligen mer än ett decennium gammal.
  • Bergans och Safeback SBX vinner Ispo-priser.
    Ispo har prisat Bergans och SafeBack SBX:s ryggsäck Y MountainLine Daypack 40L.
  • De tog hem förstaplatserna i Scandinavian Outdoor Award
    Den årliga tävlingen Scandinavian Outdoor Award är avgjord. Här kan du läsa och se vinnarbidragen från samtliga kategorier för SS22. För första gången tog ett finskt varumärke hem det finaste priset.
  • Isponytt: Anorak tog hem totalsegern i Scandinavian Outdoor Award
    Nu är alla vinnare korade i den årliga produkttävlingen bland Scandinavia Outdoor Groups medlemsföretag. Sportfack har hela listan över samtliga kategorivinnare.
  • Många vinnare på Ispo
    Att vinna en Ispo Award är ett kvitto på att ens produkt är riktigt bra. I år var det också extra många nordiska varumärken som prisades.
  • Bäst på Ispo: Bergans Stranda
    Bergans hävdar att deras nya kollektion Stranda är de mest hållbara skidplaggen i världen. Det är mycket möjligt att de har rätt.
  • We Are Spin Dye till flera tunga varumärken
    Det hållbara sättet att färga tyger – We Are Spin Dye – kan visa upp en lista med flera tunga varumärken som valt att jobba med dem. Och så har de nya tyger att erbjuda också.
  • Scandinavian Village till USA
    På Ispo ch Outdoor Messe har nordiska företag ställt ut tillsammans under namnet Scandinavian Village. Nu tar de det lyckade konceptet vidare till USA.
  • Bergans höjer ekomålen och blir researrangör
    På Ispo släpper Bergans of Norway  den nya kiollektionen Stranda. En kollektion med helt återvinningsbara plagg, utvecklad ihop med We Are Spindye. Dessutom börjar varumärket erbjuda äventyrsresor. 
  • Bergans bäst i test
    Bergans har en lång tradition av att förse upptäckare med kläder som klarar av tuffa expeditioner. Och ingen expedition är tuffare än ett dagisbarn som dag efter dag leker timme efter timme utomhus oavsett väder. Därför strävar Bergans efter att göra riktigt hållbara och funktionella barnkläder.
  • Bergans erbjuder event och resor
    Det norska outdoorföretaget Bergans har förvärvat eventbolaget Fram Expeditions. Med förvärvet vill Bergans nu ge sig in i rese-och eventbranschen.
  • Rodd vill uppmärksamma miljön
    Bergans är ett av många företag som sponsrar en spektakulär rodd runt Svalbard. Företagen och roddarna Sören Kjellquist och Glenn Mattsing vill med roddexpeditionen uppmärksamma den globala uppvärmningen.
  • Bergans har fokus på Sverige
    Norska outdoorföretaget Bergans genomför en omstrukturering av verksamheten. Företagets internationella satsningar omprioriteras, vilket bland annat betyder en ökad satsning på Sverige.
  • Bergans Helium prisad
    Bergans ryggsäck Helium har tilldelats det norska designpriset "Merket for god design". Juryn gillade den låga vikten i kombination med riktigt bra bärkomfort - en kombination som annars är svår att få till.
  • Bergans sätter tuffa miljömål
    Norska Bergans har antagit en samling miljömål under namnet Expedition 2020. Startskottet gick redan i höstas då all personal informerades och utbildades och snart ska resultatet ses i produkterna.
  • Bergans byter vd
    Efter 25 år som vd för Bergans är det dags för Ragnar Jensen att lämna över. Ny vd är Leif Holst-Liæker som närmast kommer från Viking Footwear.
  • Stadsbor på jakt
    Fjällräven ligger helt rätt i tiden när de i nu höst lanserade sin första jaktkollektion. Intresset att jaga växer snabbt bland köpstarka storstadsbor och de är vana att handla sin utrustning i sport- och outdoorbutiker.
  • Tre smarta nyheter
    Vi fortsätter att släppa några produktnyheter för vår/sommar 2016 som vi tycker är lite extra intressanta. Den här gången är det hopfällbara kastruller, självsnörande skor och en jacka gjord av växter.
  • Bergans nisch växer
    Bergans är mest kända för sina outdoorplagg men de har också en urban kollektion. Stadsplagg i funktionsmaterial och det segmentet växer så det knakar.
  • Bergans satsar på profiler
    Norska Bergans vill öka sin synlighet och satsar därför på samarbeten med allt från äventyrare till TV-kockar.
  • Bergans prisade på Modegalan
    När modetidningen Habit höll sin Modegala på Cirkus i Stockholm i förra veckan kammade Bergans hem priset som Årets Sportleverantör.
  • Friluftsfrämjandet ska göra Bergans synligare
    Norska outdoorleverantören Bergans har tecknat ett samarbetsavtal med Friluftsfrämjandet. Syftet är att bli synligare på den svenska marknaden.
  • Fluorkarbonfri impregnering
    Ett svenskt företag har ihop med Högskolan i Borås tagit fram ett nytt sätt att impregnera utan att använda flurokarboner.
  • Sveriges 100 största leverantörer
    Det går framåt för landets 100 största sportleverantörer. Förra året ökade både exporten och den inhemska försäljningen. Kanske syns även ett tronskifte borta i horisonten.
  • Exporten ska få Bergans att växa
    Bergans of Norway har haft en makalös tillväxt de senaste 20 åren. Nu ska företaget ta nästa steg. I den processen är Sverige en viktig marknad.
  • Bergans Hodlekve
    Rygga med drag
  • Bergans siktar uppåt
    Bergans of Norway ville förbättra sin kundservice och i förlängningen sin placering i Sportfacks Årets Leverantör. Efter ett åtgärdspaket siktar företaget uppåt.
  • Bergans Cecilie Light Insulated Anorak
    Plagget som alltid kan vara med
  • Bergans Glittertind
    Naturlig rörlighet