Acushnet

Acushnet är ett av världens ledande företag inom golfbranschen med märkena Titleist, Footjoy, Vokey Wedges, Scotty Cameron och Pinnacle. Företaget säljer bollar, klubbor, skor, handskar, kläder, bagar etc till golfbutiker och golfshopar runt om i Norden.


Varumärken

  • FootJoy - Golfskor, Golfhandskar, Golfstrumpor, Golfkonfektion och Golftillbehör.
  • Titleist - Golfbollar, Golfklubbor, Golfbagar, Golfhandskar och Golftillbehör.
  • Pinnacle - Golfbollar.
  • Scotty Cameron - Putter.
  • Vokey Wedges - Wedgar.

Artiklar

  • FootJoy lanserar limiterad kollektion med Harris Tweed
    Lagom till The Open plockade FootJoy fram en unik kollektion av sina premiumskor – med tydlig inspiration från de brittiska öarna.
  • Nya Titleist T-Series ute på touren
    Så sakateliga ska Titleist rulla ut sina nya järnklubbor. Den populära T-serien når i veckan världens främsta spelare.
  • De är 2022 års största leverantörer – hela listan
    2022 bjöd på starka siffror för löparvarumärken och friluftsaktörer – men allt är inte guld och gröna skogar.
  • Golfen klarade sig trots osäkert konjunkturläge
    Lugnet före stormen? Golfen hade ett relativt bra år 2022. Men vart är sporten på väg? Svårt att säga, visar det sig . . .
  • Titleist lanserar svarta wedgar
    SM9-wedgarna från Vokey kommer nu i en ny, helsvart, version.
  • Titleist hyllar The Opens 150-åriga historia
    Med en specialkollektion kommer spelare kunna använda sig av Titleist-produkter färgade i klassiska majorns tecken.
  • Titleist uppdaterar AVX-bollen
    Med ett mjukare uretanskal ökar spinnen i närspelet.
  • Titleist skapar boll anpassad för inomhus spel
    Tillsammans med TrackMan har Titleist tagit fram en ny golfboll. Det speciella är att den inte är frmatagen för vanligt golfspel. Nej, istället är den skapad för att fungera extra bra inomhus, i en simulator.
  • Footjoy satsar på utprovning av skor
    Många golfleverantörer åker land och rike runt för att golfarna ska kunna göra en ordentlig custom fitting av sina klubbor. Men bara Foojoy gör samma sak med golfskor.
  • Acushnet gör rekordmånga events i år
    Att vara ute och träffa kunderna är en nyckel till Acushnets framgång. I år kör de rekordmånga events ute på banorna och hos återförsäljarna.
  • Acushnet till börsen
    Efter fem år som ägare av Acushnet funderar nu Fila Korea på att börsnotera bolaget. Det totala börsvärdet ryktas ligga på runt 20 miljarder kronor.
  • Footjoy förlänger med Ryder Cup
    Ryder Cup är den största golftävlingen och Footjoy är ett av de största varumärkena inom golf. Ganska självklart att de fortsätter sitt samarbete med supporterprodukter.
  • Footjoy förenklar och växer
    Footjoy har genomgått stora förändringar på kort tid. Det gäller både design, sortiment och hur de ska nå sin målgrupp. Så här ser de svenska planerna ut.
  • Världspremiär för Titleist 915 på The Nordic Golf Fair
    Det har snackats en hel del om Titleists nya 915, en del har till och med fått känna på klubborna, men det är först idag 1 oktober som den lanseras officiellt och som vi får visa bilder på den.
  • Titleists ledning har en hemlighet
    Samma dag som The Nordic Golf Fair öppnar, 1 oktober, släpps embargot på Titleists nya driver. Fram till dess får vi prata om annat med Steve Pelisek som är ansvarig för Titleists klubbor.
  • Footjoys viktigaste lansering
    Footjoy är utan tvekan marknadsldande på golfskor. Samtidigt har de utmanats av nya aktörer och därför är lanseringen av nya DNA så oerhört viktig.
  • Mer skräddarsytt hos Footjoy
    Footjoy har under flera år erbjudit golfare att designa sina egna golfskor. Idag utökar de sortimentet på MyJoys med den spiklösa modellen Contour Casual.
  • En grön kavaj för fötterna
    Grönt är golfens färg och framförallt är det färgen för årets första major – Masters Tournament på Augusta. Lagom till årets tävling går det att designa sina egna gröna skor från Footjoy.
  • Footjoys klädsatsning
    Footjoy är inte längre bara skor och handskar. Nu gör de en storsatsning på golfkläder.