Outdoor

Norsk-spanska Nnormal siktar på Sverige

Nnormal, ett nytt spansk-norkst varumärke, har tagit sikte på Sverige. Efter att under hösten 2022 lanserat sin första kollektion har de som ambition att se kommande kollektioner i svenska butiker.

VD-INTERVJUN: Hon gör dig rätt i tiden

Abby World vill vara Nordens bästa byrå för aktiva varumärken. Flera av kunderna hör hemma i outdoor­världen och byråns vd, Mandarva Stenborg, ser möjligheter att växa i en ny värld där trender snurrar snabbt och förutsättningarna för marknadschefer har förändrats dramatiskt. Text & foto: Tommy Jeppsson

Revolution Race i samarbete med Svenskt Friluftsliv

Revolution Race tar allt fler marknadsandelar. Nu kliver de in som samarbetspartner med paraplyorganisationen Svenskt Friluftsliv, för att deras medlemsorganisationer ska kunna ta del av förmånliga erbjudanden på friluftskläder.

Patagonia: ”Vi har en hel del jobb kvar att göra”

Under 2022 gjorde Patagonia en rekonstruktion som innebar att all vinst bolaget gör ska gå till naturen. Och med tanke på företagets storlek är summorna på bistånds-nivå. Därför utses man nu till ”Årets miljömärke”.