Norsk-spanska Nnormal siktar på Sverige
Nnormal, ett nytt spansk-norkst varumärke, har tagit sikte på Sverige. Efter att under hösten 2022 lanserat sin första kollektion har de som ambition att se kommande kollektioner i svenska butiker.
Nnormal, ett nytt spansk-norkst varumärke, har tagit sikte på Sverige. Efter att under hösten 2022 lanserat sin första kollektion har de som ambition att se kommande kollektioner i svenska butiker.
Efter år som guide och arbete i butik väljer Sofie Nilsson nu att starta eget. Tanken är att hon ska kombinera guidejobb med att utveckla företags UX-design. Gärna inom outdoor.
Med endast 60 gram och en betydligt simplare konstruktion har Tracker skapat en ny GPS-sändare till lösa hundar i skogen.
Astro Sweden inledde sin bana som butik för amatörastronomer – men sedan april driver de ett fullskaligt varuhus med sortiment som innehåller utrustning för alltifrån klättring, vandring, fiske och vetenskap.
När kriget bröt ut exploderade intresset för prepping – och så även vissa friluftsprylar. Men det var inte alla som gynnades av det nya omvärldsläget.
Hundsporten blir allt större och Chevalier har därför skapat en kollektion för hundförare, både inom jakten och utanför.
Abby World vill vara Nordens bästa byrå för aktiva varumärken. Flera av kunderna hör hemma i outdoorvärlden och byråns vd, Mandarva Stenborg, ser möjligheter att växa i en ny värld där trender snurrar snabbt och förutsättningarna för marknadschefer har förändrats dramatiskt. Text & foto: Tommy Jeppsson
Med en ny dräkt tillgängliggör The North Face bergen för kvinnor.
Revolution Race tar allt fler marknadsandelar. Nu kliver de in som samarbetspartner med paraplyorganisationen Svenskt Friluftsliv, för att deras medlemsorganisationer ska kunna ta del av förmånliga erbjudanden på friluftskläder.
Under 2022 gjorde Patagonia en rekonstruktion som innebar att all vinst bolaget gör ska gå till naturen. Och med tanke på företagets storlek är summorna på bistånds-nivå. Därför utses man nu till ”Årets miljömärke”.