Revolution Race i samarbete med Svenskt Friluftsliv

Revolution Race tar allt fler marknadsandelar. Nu kliver de in som samarbetspartner med paraplyorganisationen Svenskt Friluftsliv, för att deras medlemsorganisationer ska kunna ta del av förmånliga erbjudanden på friluftskläder.

Revolution Race inleder ett samarbete med paraplyorganisationen Svenskt Friluftsliv. Snart kommer deras 28 medlemsorganisationer få erbjudande om att köpa kläder från Revolution Race till ett mer förmånligt pris. 

– När vi har tittat på en eventuell samarbetspartner så har vi utgått från några grundläggande kriterier, framför allt hur vi kan sänka trösklarna till friluftslivet. En tröskel till friluftslivet är funktionella kläder för lägre priser. Det har det varit svårt att hitta en partner som erbjuder funktionella kläder till lägre priser och dessutom har en hållbarhetsredovisning som balanserar med Svenskt Friluftslivs hållbarhetsarbete säger Josefine Åhrman, generalsekreterare på Svenskt Friluftsliv.

Svenskt Friluftsliv representerar en rad olika föreningar med olika inriktningar: alltifrån Svenska Turistföreningen och Friluftsfrämjandet till Svenska Cykelsällskapet och Sportfiskarna. Men erbjudandet kommer inte att gå ut direkt till medlemmarna, utan det är upp till varje riksorganisation att avgöra om de vill ta del av rabatten. 

– Det är Svenskt Friluftsliv som har ingått samarbetet och inte våra medlemsorganisationer. Men ambitionen har varit att hitta ett samarbete som kan skapa mervärde för det organiserade friluftslivet. Inom Svenskt Friluftsliv har vi idag 28 medlemsorganisationer och totalt 1,8 miljoner medlemskap. Erbjudandet går ut till samtliga riksorganisationer, det är sedan upp till varje organisation att avgöra om man vill ta del av erbjudandet eller inte.

Hon gissar att Revolution Race kläder framförallt kommer att vara ett alternativ för organisationens mindre föreningar, som inte har tecknat egna samarbetsavtal med varumärken. 

– Målet är som sagt att sänka trösklarna och vi ser det här som en möjlighet att kunna bidra till ett mervärde för friluftsorganisationerna och specifikt till dem som inte har egna samarbeten säger Josefine Åhrman.

Vi har sökt Revolution Race, men de avböjer att kommentera då de är inne i en tyst period innan kvartalsrapporten släpps i mitten av maj.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="29537" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]