Helly Hansen Sport

Marknadsför sportkläder/accessoarer, funktionskläder, arbetskläder samt sport- och modeskor.


Varumärken

Artiklar

  • Helly Hansen Ask Softshell Coat

    Rocken som rockar

  • Helly Hansen Ask Ski Jacket

    Två i ett

  • Helly Hansen Odin Fastpack Jacket

    242 gram prisat väderskydd

  • Helly Hansen klär upp Team SCA

    Helly Hansen tar plats i nästa års upplaga av prestigefyllda Volvo Ocean Race. Under tävlingen klär företaget upp SCA:s damlag.

  • Två sponsringsnyheter: Helly-Hansen på ny kurs

    Helly Hansen ger sig in i racet runt jorden igen och Stadium har nytt sponsringsavtal klart med klassiskt fotbollslag.

  • Bra start för Helly Hansen

    Norska outdoorföretaget Helly Hansen har i år haft sitt bästa kvartal någonsin. Omsättningen ökade med hela 24 procent och företaget känner nu växtvärk.

  • Helly Hansen prisat igen

    Vi har redan berättat att Helly Hansens skidjacka Elevation Shell Jacket vann en Ispo Award tidigare i år. Nu har den fått ytterligare en utmärkelse och det den åtråvärda Red Dot Award.

  • Medvind för Helly Hansen

    Helly Hansen växte med 22 procent förra året. En bra start för nye vd:n Paul Stoneham som fick Helly Hansen att växa  genom att minska antalet produkter med 25 procent.

  • Slalomevent gav bra synlighet

    Den alpina paralellslalomtävlingen i Stockholm lockade en storpublik. För till exempel Helly Hansen, Seger och Hestra var arrangemanget också ett bra skyltfönster.

  • Fickan som kan rädda liv

    Ibland är detaljerna viktigare än helheten och bland alla små smarta lösningar vi såg på Ispo så var Helly Hansens smarta ficka en av de smartaste.

  • Finaste priset till Helly Hansen

    Red Dot Award är ett av de mest prestigevärda designpriderna i världen. I år tog Helly Hansens Icon Jacket hem den finaste kategorin – Best of the best Award.

  • Bra 2016 för Helly Hansen

    För andra året i rad gjorde Helly Hansen ett rekordresultat. Årets resultat blev 210 miljoner kronor vilket var en förbättring med hela 24 procent. Även omsättningen steg (+6,4 %) trots att antalet produkter i kollektionen minskat med 25 procent.

  • Helly Hansen köper Musto

    Helly Hansen köper klädföretaget Musto för att ytterligare öka farten i sina tillväxtplaner. Musto är precis som Helly Hansen starkt inriktade på segling, men tanken är att behålla båda varumärkena med lite olika inriktning.

  • Helly Hansen tar ut svängarna

    Helly Hansen vill växa på skidkläder, och deras kollektion för 2019 bjuder på en hel del nytt. Både i material och design.

  • Helly Hansens OS-dräkt har teknik från Formel 1

    Snart är det dags för OS, och nu släpps info om våra landslags tävlingsdräkter. De alpina damerna har ett speciellt vapen före start.

  • Rapport från Ispo 2020

    Sportfack gick 42 815 steg i läsarnas tjänst under årets Ispomässa för vinternyheter 20/21. Här kan ni läsa en första rapport från dagarna i München.

  • Puma och Helly Hansen hyllar 90-talet

    Puma och Helly Hansen tar samarbetet vidare och presenterar nu en ny kollektion som flirtar vilt med 90-talsstreetwear.

  • Veckans produkt: Elevation Infinity 2.0

    Förra vintern lanserade Helly Hansen sin mest innovativa och hållbara teknik för skalplagg någonsin: Lifa Infinity Pro. Nu ser vi resultatet i en serie nya jackor, som friåkningsjackan Elevation Infinity 2.0.

  • Helly Hansen är tillbaka i city

    Efter snart tio år är Helly Hansen tillbaka med en egenbrandad butik på Hamngatan, Stockholms city. Sportfack var där precis före öppning.