Helly Hansen Sport

Marknadsför sportkläder/accessoarer, funktionskläder, arbetskläder samt sport- och modeskor.


Varumärken

  • Helly Hansen - Outdoor, Skigear, Snowwear, Seagear, Workwear, Baselayer, Thermal layer/Midlayer och Tillbehör/Accessories

Artiklar

  • De är 2022 års största leverantörer – hela listan
    2022 bjöd på starka siffror för löparvarumärken och friluftsaktörer – men allt är inte guld och gröna skogar.
  • Veckans produkt: Ullr anorak – för generation Z
    Helly Hansen utvecklar produkter ihop med professionella inom ski, segling och outdoor, produkter som sedan landar på marknaden för att möta de behov som konsumenten har inom sina olika aktiviteter.
  • Veckans produkt: Utvecklad med världens bästa alpina åkare
    Två av de nya jackorna i Helly Hansens exklusiva HOD-serie, Kitzbuhel Stretch Infinity Jacket och W St Moritz Infinity Jacket är framtagna ihop med Norska Alpina Landslaget – Attacking Vikings, och där uttrycket bygger på en mix av det norska arvet, tekniska material och detaljer samt en tidlös och lyxig skid-estistik.
  • Veckans produkt: HH Arctic Patrol H2Flow Parka
    Arctic Patrol H2Flow Parka är en uppföljning på designpris-vinnaren från förra vintern i samma serie, nu i en lättare version, mer matad med high-tech detaljer och nya material, utvecklad tillsammans med ett Arktiskt forskar-team med bas på Svalbard.
  • Helly Hansen är tillbaka i city
    Efter snart tio år är Helly Hansen tillbaka med en egenbrandad butik på Hamngatan, Stockholms city. Sportfack var där precis före öppning.
  • Helly-Hansen öppnar butik i Stockholm och fler följer
    Efter att ha drivit butik i Stockholm på två olika adresser från 2008 tog Helly-Hansen ner skylten 2014. I sommar återkommer det norska varumärket till Sveriges huvudstad. Och bolaget vill öppna fler butiker i Sverige.
  • Veckans produkt: Elevation Infinity 2.0
    Förra vintern lanserade Helly Hansen sin mest innovativa och hållbara teknik för skalplagg någonsin: Lifa Infinity Pro. Nu ser vi resultatet i en serie nya jackor, som friåkningsjackan Elevation Infinity 2.0.
  • Puma och Helly Hansen hyllar 90-talet
    Puma och Helly Hansen tar samarbetet vidare och presenterar nu en ny kollektion som flirtar vilt med 90-talsstreetwear.
  • Rapport från Ispo 2020
    Sportfack gick 42 815 steg i läsarnas tjänst under årets Ispomässa för vinternyheter 20/21. Här kan ni läsa en första rapport från dagarna i München.
  • Helly Hansen lanserar Årekollektion lagom till hemma-VM
    Inför alpina Åre-VM lanserar Helly Hansen en ny klädkollektion och nya fartdräkter. Designen är utformad tillsammans med åkarna själva och ska andas Sverige, Jämtland och Åre.
  • Helly Hansens OS-dräkt har teknik från Formel 1
    Snart är det dags för OS, och nu släpps info om våra landslags tävlingsdräkter. De alpina damerna har ett speciellt vapen före start.
  • Helly Hansen tar ut svängarna
    Helly Hansen vill växa på skidkläder, och deras kollektion för 2019 bjuder på en hel del nytt. Både i material och design.
  • Helly Hansen köper Musto
    Helly Hansen köper klädföretaget Musto för att ytterligare öka farten i sina tillväxtplaner. Musto är precis som Helly Hansen starkt inriktade på segling, men tanken är att behålla båda varumärkena med lite olika inriktning.
  • Bra 2016 för Helly Hansen
    För andra året i rad gjorde Helly Hansen ett rekordresultat. Årets resultat blev 210 miljoner kronor vilket var en förbättring med hela 24 procent. Även omsättningen steg (+6,4 %) trots att antalet produkter i kollektionen minskat med 25 procent.
  • Finaste priset till Helly Hansen
    Red Dot Award är ett av de mest prestigevärda designpriderna i världen. I år tog Helly Hansens Icon Jacket hem den finaste kategorin – Best of the best Award.
  • Fickan som kan rädda liv
    Ibland är detaljerna viktigare än helheten och bland alla små smarta lösningar vi såg på Ispo så var Helly Hansens smarta ficka en av de smartaste.
  • Slalomevent gav bra synlighet
    Den alpina paralellslalomtävlingen i Stockholm lockade en storpublik. För till exempel Helly Hansen, Seger och Hestra var arrangemanget också ett bra skyltfönster.
  • Medvind för Helly Hansen
    Helly Hansen växte med 22 procent förra året. En bra start för nye vd:n Paul Stoneham som fick Helly Hansen att växa  genom att minska antalet produkter med 25 procent.
  • Helly Hansen prisat igen
    Vi har redan berättat att Helly Hansens skidjacka Elevation Shell Jacket vann en Ispo Award tidigare i år. Nu har den fått ytterligare en utmärkelse och det den åtråvärda Red Dot Award.
  • Bra start för Helly Hansen
    Norska outdoorföretaget Helly Hansen har i år haft sitt bästa kvartal någonsin. Omsättningen ökade med hela 24 procent och företaget känner nu växtvärk.
  • Två sponsringsnyheter: Helly-Hansen på ny kurs
    Helly Hansen ger sig in i racet runt jorden igen och Stadium har nytt sponsringsavtal klart med klassiskt fotbollslag.
  • Helly Hansen klär upp Team SCA
    Helly Hansen tar plats i nästa års upplaga av prestigefyllda Volvo Ocean Race. Under tävlingen klär företaget upp SCA:s damlag.
  • Helly Hansen Odin Fastpack Jacket
    242 gram prisat väderskydd
  • Helly Hansen Ask Ski Jacket
    Två i ett
  • Helly Hansen Ask Softshell Coat
    Rocken som rockar