BA Sportprodukter AB

Ansvarar för försäljning, marknadsföring och kundservice av K2, Line, Full Tilt, Atlas, Tubbs och Falkes produktsortiment i Sverige.


Varumärken

Artiklar

  • K2 Aftershock

    Skidan som rockar

  • Generationsskifte hos K2

    BA Sportprodukter som säljer K2 i Sverige gör ett generationsskifte. Andreas Håkansta lämnar Interski och Head för att tillsammans med Marcus Pupp köpa in sig i BA Sportprodukter och på sikt ta över ansvaret för K2 i Sverige.

  • K2 Maia

    Rulla lite grönare på en skena av bambu

  • K2 Side Show

    Rolling Skis

  • K2 Snowboards ska växa i Sverige

    K2 har dragit igång en satsning för att öka sin snowboardförsäljning i Sverige. Ansvarig för att ratta denna satsning är norrmannen Marius Sommer som tidigare varit internationellt snowboardproffs för K2.

  • K2 pjäxor till nästa vinter

    K2 kommer att visa upp sina första alpina pjäxor på Ispo i slutet av januari men det dröjer ända till 2013 innan de landar i butik.

  • K2 Entity

    Se upp i backen, hårt skal på nacken

  • Madshus Ultrasonic Classic

    En kärnfull skida

  • K2 Ultra Dream

    Rocker hela vägen

  • K2 presenterar sina första pjäxor

    Redan för ett år sedan avslöjade K2 att de höll på att utveckla egna pjäxor. Nu är de klara och fokus har varit att ta fram en pjäxa med bättre kraftöverföring.

  • K2 köper Backcountry Access

    K2 har köpt fjällsäkerhetsföretaget Backcountry Access. Förvärvet är en del i K2s plan att bli en heltäckande leverantör inom outdoor.

  • Lyckad lansering av K2 pjäxor

    När K2 Sverige stängde orderböckerna kunde konstatera att lanseringen av pjäxor blev väldigt lyckad. Den svenska kvoten är slutsåld och det kommer att bli svårt att komplettera i vinter.

  • K2 Sverige är pjäxfokuserade

    K2 släpper i vinter sina första egenutvecklade pjäxor. Det är varumärkets största satsning på 25 år. För att poängtera tyngden av satsningen valde K2 Sverige att sätta ihop Sveriges främsta pjäxproffs med K2:s produktexpert för en heldag med fokus helt på pjäxor.

  • K2 är redo för en ny vinter

    K2s monter på Ispo är alltid en snackis. I år hade det byggt upp ett scoutläger för att visa att de är minst sagt redo för en ny vinter.

  • En idé som bar

    Näst efter snö är after ski det som är mest förknippat med skidåkning. Därför är det helt logiskt att det nu finns två K2 Skiers Bar i fjällen.

  • K2 Sports i köpartagen

    K2 Sports har slutit ett avtal om att förvärva Squadra som tillverkar och marknadsför konfektion för cykling och triathlon. K2 äger sedan tidigare Zoot Sports som också säljer triathlonutrustning.

  • Provkör K2 och gör skillnad

    Nu kan skidåkare kombinera nöje med nytta i skidbacken. När de testar ett par K2 skidor under K2:s och BMW:s gemensamma skidtest skänks nämligen en slant till Barncancerfonden.

  • Ny logga, ny skidkonstruktion och ny fabrik

    K2 har inte bara stora nyheter bland sina produkter utan även en ny logga och en ny fabrik.

  • Applåder till K2

    K2 har länge varit starka på damskidor men till nästa säsong tar de i ännu mer. Hela 17 modeller finns nu för tjejerna.

  • K2 ger sig in i volymsegmentet

    När K2 lanserade sina pjäxor för tre år sedan gick de in i toppen av pyramiden. Nu är de redo att bredda sig nedåt mot komfortpjäxor där volymen är större. Både för foten och vad det gäller försäljningen.

  • K2 Simple Pleasures

    Fylld med glädje

  • Fylld med glädje

    K2 är lite av pionjärerna inom korta, breda brädor med mycket sväng. Tanken är att behålla samma volym som en traditionell bräda men göra brädan kortare för att den ska bli livligare och samtidigt göra den bredare för att den ska bära bra i lössnö men också för att den ska kunna kantas extremt mycket i pist utan att skorna tar i snön.

  • K2 anställer pjäxguru

    K2 växer, och för att hinna med anställer de Henrik Enarsson. Hans bakgrund som boot fitter av rang gör att han kommer att jobba mycket med K2:s satsning på pjäxor.

  • K2 satsar på pist nästa säsong

    Freeridespecialisterna K2 gör nu en satsning på pistskidor inför säsongen 20/21. Enligt svenska K2-gänget är ambitionen att "röra om i grytan".

  • BA Sportprodukter blir agent för Falke

    Svenska BA Sportprodukter, med bas i Täby utanför Stockholm, förstärker nu sin varumärkeskorg med tyska klädföretaget Falkes produkter.

  • Skridskor på hjul går som tåget

    Suget efter inlinesmodeller bara ökar. Nu senast är det amerikanska varumärket Rollerblades som känner av ett högt tryck från både butiker och konsumenter.