Sportfacks nya satsning: Dubblar upplagan för att nå hela branschen
Story House Egmonts ledande branschtidning Sportfack satsar på dubblerad upplaga och distribution till Sveriges alla sport- och outdoorbutiker från 2023.
Story House Egmonts ledande branschtidning Sportfack satsar på dubblerad upplaga och distribution till Sveriges alla sport- och outdoorbutiker från 2023.
Det är inte varje dag konsumenter är på jakt efter ett par rejäla klätterskor. Men om så skulle vara fallet har The North Face nu tagit fram modeller som ska passa för ändamålet.
Umbros nya fotbollssko använder ett nytt material som både ska vara elastiskt och stabilt på samma gång.
Svensk Orientering och O-ringen har ingått i ett avtal med svenska varumärket Bagheera. Partnerskapet sträcker sig över fyra år.
Efter att under flera år tappat andelar bland eliten har Under Armour nu kommit tillbaka. Och det med en enorm framgång.
Efter flera års avbrott på grund av pandemin är det nu dags för Ispo Munich att återigen sammanföra hela sportindustrin. På ett nytt datum blir det verkligen en nystart för mässan och dess deltagare. Dessutom kommer man enkelt kunna göra affärer. Men precis som i somras finns det ett lika stort värde i det sociala.
I alla fall om man frågar en riktig veteran i branschen . . .
Från styrelserum och viktiga miljonbeslut till något helt annat. Patrik Frisk, Under Armour tidigare vd, har köpt en skidanläggning i Västergötland.
Efter snart 13 år väljer Joachim Höök att avgå som vd för den stora hästsportkedjan, startad av hans farfar.
Att arbeta med sport- och outdoor handlar allt som oftast om att sälja produkter till konsumenter. Men Icebug har en lite annan vinkel in i detta.
23 år efter ett inlett partnerskap har IK Sävehof och Stadium förlängt sitt samarbete.