Nya Kånken Weekender – en framtida klassiker?
En av världens mest klassiska ryggsäckar har fått ett syskon. Kånken Weekender är betydligt större och har flera ingredienser för att bli en framtida klassiker.
En av världens mest klassiska ryggsäckar har fått ett syskon. Kånken Weekender är betydligt större och har flera ingredienser för att bli en framtida klassiker.
Naturen rejält inzoomad i en färgskala som får oss att tänka på skateeboardscenen under 1980-talet. Ungefär så kan vi beskriva Kånken Art 23.
Att svenska Fjällräven skulle slå sina påsar ihop med en solkysst cykelgigant från Kalifornien var kanske inte det första man tänker på. Men tillsammans med Specialized har de skapat en numera prisbelönt serie ramväskor.
För andra året i rad toppar Fjällräven inte bara outdoorlistan hos Tradera, utan klädeslistan överlag.
Fjällräven presenterar flera spännande nyheter till SS23. Bland annat en ny ryggsäck och regnkläder.
I nya fräscha lokaler har Naturkompaniet åter öppnat sin butik i centrala Stockholm.
När stora branschmässor har det kämpigt skapar alerta butiker tillsammans med varumärken publika event. Sportfack kikade närmare på Uthusets populära vårevent Fair Enough som blivit en anledning till bolagets fina försäljning och även bygger outdoorbranschen.
Svenska Fjällräven ansluter sig till raden av varumärken som gör nya plagg av spillmaterial. De har tidigare använt restull från köttindustrin till foder, men nu kör man lapptäckedesign med spillbitar av G1000-väv från den egna produktionen till kollektionen Samlaren.
Har ditt bolag eller varumärke en klart lysande affärskvinna? Klart det har. Nu är hög tid att nominera henne till DIVAS stora branschpris Årets Affärskvinna i sportbranschen 2020.
Alexander Matt är utsedd till ny global marknadschef på Fjällräven. Här berättar han hur Fjällräven som varumärke ska hanteras internationellt.