Hon valdes till årets affärskvinna
Svenskt Sportforum utser varje år årets affärskvinna inom sport och outdoor. I år föll valet på en person som har hållbarhetsfrågor som mission.
Svenskt Sportforum utser varje år årets affärskvinna inom sport och outdoor. I år föll valet på en person som har hållbarhetsfrågor som mission.
Fjällräven rekryterar ny global marknadschef, som tillträder nu i april. Han efterträder Leif Öhlund som lämnade företaget under 2019. Klicka och läs vem det är!
Första steget för att nå slutkonsumenten är att nå återförsäljarna. Så resonerar i alla fall Fjällräven och drar nu igång en vinterkurs för utvalda ÅF i Abisko.
Samarbete med ytterligare ett högprofilerat sportmodevarumärke och en omsättningsökning med 40 procent 2019. Det händer mycket framöver hos det svenska fashiontechbolaget We Are Spindye.
Från och med juni så går det att som konsument hyra ett Fjällräventält i Naturkompaniets samtliga butiker.
ISPO Award 2019 är avgjort och hela åtta priser gick i år till blågula varumärken. Klicka för att se vilka som är 2019 års bästa produkter inom kategorierna Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Teamsport och Urban.
Lagom till vinterkylan lanserar Fjällräven nya plagg inom ramen för projektet Re-Wool, gjorda av återvunnen ull. Plaggen tas fram med hjälp av en Italiensk hantverksmetod.
Den har kallats kommunistpuckel, men nu har den definitivt nått finrummet. Kånken vann nyligen utmärkelsen Guldknappen Accessoar 2018, som delas ut av Damernas Värld.
Svenska Fjällräven har gjort det mesta i produktväg. Hittills har det dock aldrig blivit någon colab. Tills nu. Den 6 september släpper friluftsvarumärket plagg som man gjort i ett samarbete med ett av Sveriges mest hajpade modevarumärken.
Listan över de varumärken som konsumenterna associerar med hållbarhet har presenterats i den årliga undersökningen Sustainable Brand Index. Fjällräven tog förstaplatsen.