Fjällräven

Hon valdes till årets affärskvinna

Svenskt Sportforum utser varje år årets affärskvinna inom sport och outdoor. I år föll valet på en person som har hållbarhetsfrågor som mission.

We Are Spindye mot ett intensivt 2020

Samarbete med ytterligare ett högprofilerat sportmodevarumärke och en omsättningsökning med 40 procent 2019. Det händer mycket framöver hos det svenska fashiontechbolaget We Are Spindye.

ISPO Award 2019 avgjort – svenskt guldregn fortsätter

ISPO Award 2019 är avgjort och hela åtta priser gick i år till blågula varumärken. Klicka för att se vilka som är 2019 års bästa produkter inom kategorierna Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Teamsport och Urban.

Kånken vann Guldknappen

Den har kallats kommunistpuckel, men nu har den definitivt nått finrummet. Kånken vann nyligen utmärkelsen Guldknappen Accessoar 2018, som delas ut av Damernas Värld.

Fjällräven gör colabdebut – se de nya plaggen

Svenska Fjällräven har gjort det mesta i produktväg. Hittills har det dock aldrig blivit någon colab. Tills nu. Den 6 september släpper friluftsvarumärket plagg som man gjort i ett samarbete med ett av Sveriges mest hajpade modevarumärken.

Fjällräven bäst på hållbarhet

Listan över de varumärken som konsumenterna associerar med hållbarhet har presenterats i den årliga undersökningen Sustainable Brand Index. Fjällräven tog förstaplatsen.