I nya fräscha lokaler har Naturkompaniet åter öppnat sin butik i centrala Stockholm.
Naturkompaniet har nyöppnat på Kungsgatan 26. Den nya butiksytan är på 436 kvadratmeter och inuti finns bland annat en verkstad. Och att kunna leverera en sådan tjänst till sina kunder tror Naturkompaniet gör att man skapar en speciell dragningskraft, då det inte går att leverera samma tjänster digitalt.
– Vi tror på den fysiska butikens styrka. Mycket av det ni ser här, som en reparationsavdelning till exempel, hade inte gått att skapa online, sa Naturkompaniets vd Henrik Hoffman inför nyöppningen på Kungsgatan 26.
Hoffman själv bör veta vad han pratar om. Som ung var han själv på golvet i exakt samma butik och sålde Naturkompaniets produkter.
En annan stor nyhet med öppningen av de uppfräschade lokalerna är att man har en ”Fjällräven Brand Corner”. I där har man Sveriges största utbud av just Fjällrävenkläder. Som en del av invigningen presenterade man också Fjällrävens samarbete med Specialized gällande cykelväskor. Mer om det samarbetet går att läsa i kommande nummer av Sportfack.
– Det är både stora visioner och små detaljer i den här nya cykelkollektionen, sa Fjällrävens chefsdesigner Henrik Andersson angående samarbetet.
För att ytterligare hamra in att Naturkompaniet har ett speciellt samarbete med Fjällräven överlag och i den här butiken specifikt hade man ordnat så att Martin Axelhed, Fjällrävens vd, gästtalade vid invigningen.