Fjällrävens nya kollektion ska få fler ut i naturen

Fjällräven presenterar flera spännande nyheter till SS23. Bland annat en ny ryggsäck och regnkläder.

Fjällräven har lanserat sin kollektion för SS23 och flera tidstypiska produkter har presenterats. Många med målet att få fler ut i naturen.

I ett pressmeddelande skriver Fjällräven att det under pandemin var fler än någonsin som upptäckte glädjen i att vara ute i naturen. Detta ökade efterfrågan på tidlösa, slitstarka och funktionella produkter som inte bara är hållbart tillverkade, utan också gör ett liv i naturen mer tillgängligt och trivsamt.

Det var med detta i åtanke som Fjällräven skapade nya ryggsäcken Kajka 35. Ryggan ska enligt Fjällräven själva sätta en ny standard för dagsutflykter, då det är en nerskalad version av den prisbelönta Kajka-serien. Ett utmärkt alternativ för endagsvandrare som vill göra kortare turer men ha tillgång till samma pålitliga funktioner som Kajka-väskorna alltid har.

I klädväg har Fjällräven valt att trycka lite extra på nyheterna High Coast Hydratic Trail Jacket och Trousers, samt nya Vardag Hydratic Anorak.

Regnplaggen är PFC-fria och vattentäta tack vare en DWR-behandling. De är också framtagna med en tidlös design för att fungera både i naturen och på stan.

”Fjällrävens design strävar efter en god balans mellan funktionalitet och hållbarhet, vilket blir särskilt viktigt när högsommaren närmar sig. Ta till exempel Fjällrävens lätta kläder av ventilerande men slitstark G-1000 Air Stretch, eller vårt mångsidiga sortiment av Abisko-mellanlager gjorda av 100 % återvunnen polyester och färgade med en teknik som minskar vattenförbrukningen avsevärt”, skriver de i sitt pressmeddelande.

Fjällräven trycker också på att man inte menar att en friluftsupplevelse innebär bergsbestigning eller att kunna övervinna vädret oavsett hur tufft klimatet är. Istället menar de att produkterna är skapade för att skapa minnen.

Ett urval av Fjällrävens nya kollektion: