Fjällräven satsar på specialistbutikerna
Fjällräven gör ett strategiskt val, och kommer satsa mer på specialistbutikerna. Det innebär bland annat att de bryter med en stor kedja i Sverige.
Fjällräven gör ett strategiskt val, och kommer satsa mer på specialistbutikerna. Det innebär bland annat att de bryter med en stor kedja i Sverige.
Det svenska outdoorföretaget Fjällräven lanserar sin nya kollektion Bergtagen nu på hösten. Företaget har också för första gången integrerat Recco-reflektorer i sina nya plagg.
Fjällräven Polar har gått från ett entusiastevent till ett äventyr som det snackas om globalt tack vare Fjällrävens sätt att använda sociala medier. Sportfack fick hänga med under den sista etappen av årets äventyr.
Fjällräven säger själva att de mest har varit vandring framåt i skogen. Nu ska de upp över trädgränsen och gå uppåt, inte bara framåt.
Vår branschkollega tidningen Habit utser på sin Modegala bland annat Årets Sportleverantör. De tre finalisterna är nu klara och det blev följande: Fjällräven, Röhnisch och Elevenate.
När Fenix Outdoor presenterade sina siffror för årets första kvartal så var det snudd på idel bra siffror. Fjällräven sticker ut med imponerande siffror.
Genom att alltid se satsningar som långsiktiga investeringar kan Fjällräven gå sin egen väg. Som till exempel jobba tre år på en helt ny tältkollektion eller ta fram en jacka som kostar 15 000 kronor.
Fjällräven ligger helt rätt i tiden när de i nu höst lanserade sin första jaktkollektion. Intresset att jaga växer snabbt bland köpstarka storstadsbor och de är vana att handla sin utrustning i sport- och outdoorbutiker.
Efter flera års arbete kan Fjällräven hösten 2014 lansera ”Dunlöfte”. En viktig milstolpe för företaget vilket innebär att Fjällrävens dunprodukter numera endast innehåller garanterat etiskt producerat dun.