Rossignol

Rossignol Group har varumärkena Rossignol, Dynastar, Look, Lange och Kerma. Utrustning och kläder för längd och utförsåkning och cykel.


Varumärken

  • Rossignol - Allt för alpint, längd och snowboard.
  • Dynastar - Alpina skidor.
  • Look - Alpina bindningar.
  • Lange - Alpina pjäxor.

Artiklar

  • Landslagets vallachef går till Rossignol
    Efter nära 20 år i landslagets tjänst väljer Urban Nilsson nu att gå till ­Rossignol. ”Ubbe” går därmed från att vara vallachef och blågul supporter, till att bli Trade Marketing Manager – och supporter för alla Rossignol-åkare.
  • Rossignol storsatsar på längden – värvar ny Category Manager för Norden
    I kommande nummer av Sportfack kan du läsa en intervju med Urban Nilsson, ny Trade Marketing Manager på Rossignol. Hans barndomsvän, Henrik Åkerlund, har nu också värvats.
  • De är 2022 års största leverantörer – hela listan
    2022 bjöd på starka siffror för löparvarumärken och friluftsaktörer – men allt är inte guld och gröna skogar.
  • Rossignol presenterar miljövänligare skidmodell
    Det går kanske inte riktigt lika snabbt som inom andra branscher. Men skidtillverkare börjar göra sitt för att bli mer miljömedvetna. Rossignol är definitivt ett av de företagen.
  • 10 tydliga sporttrender 2020
    År 2020 var ett gastkramande år som till stor del präglades av coronavirusets framfart. Effekterna för handeln slog åt alla håll, både upp och ner. Samtidigt fick vissa sporter rekordmånga utövare. Vi listar 10 trender från året som gått, varav flera kommer göra avtryck även 2021.
  • Rossignol knyter till sig sprintexperten Jonna Sundling
    Skräddarsydda pjäxor blev det slutgiltiga argumentet som gjorde att den svenska skidprofilen Jonna Sundling skrev på för Rossignol.
  • Nytt vintersamarbete mellan Rossignol och Tommy Hilfiger
    Tommy Hilfiger gör gemensam sak med Rossignol och skapar en premium-vinterkollektion för skidåkning och vintersport. Det är tredje gången gillt för samarbetsprojektet.
  • Rossignol öppnar dubbla butiker
    Rossignol slår på stort i modets huvudstad i höst. I slutet av oktober öppnade varumärket en flaggskeppsbutik i centrala Paris. Senare i november öppnar butik två. Inredningen kan sammanfattas med ett ord: Lyxmys.
  • Rossignol köper norska Dale
    Rossignol är rejält på offensiven för att bli en bredare sportleverantör. De har redan gett sig in på padel, köpt cykelmärket Felt och gjort en colab med Tommy Hilfiger. Nu köper de norska klädmärket Dale för att växa på kläder.
  • Rossignol öppnar ny konceptbutik
    Sportföretaget Rossignol öppnar i Oslo sin första flaggskeppsbutik. I den kommer företaget att för första gången kunna erbjuda kunderna hela sitt sortiment.
  • Skidjättar lanserar nytt bindningssystem
    Fischer och Rossignol släpper ett gemensamt sul-och bindningssystem. Innovationen har fått namnet Turnamic och fokus under utvecklingsarbetet har varit på användarvänligheten.
  • Rossignol i colab med Tommy Hilfiger
    När colabs funkar som bäst så är båda varumärkena lika tydliga i produkterna. Så är det i fallet med colaben mellan Tommy Hilfiger och Rossignol.