Rossignol öppnar ny konceptbutik

Sportföretaget Rossignol öppnar i Oslo sin första flaggskeppsbutik. I den kommer företaget att för första gången kunna erbjuda kunderna hela sitt sortiment.

Butiken i Oslo är på hela 270 kvadratmeter har två plan. På entréplanet finns all konfektion och även företagets skokollektion. En trappa upp har kunden tillgång till Rossignols skidor, pjäxor och tillbehör.

 Konceptbutiken erbjuder också kunderna nya möjligheter att handla. Det första är ”StoreToDoor” där kunden köper varan i butiken men kan sedan få den hemkörd. Den andra varianten, ”Click&Collect” innebär att kunden köper produkten i Rossignols nätbutik och sedan hämtar den i butiken. Och det tredje systemet har fått namnet ”Workshop”, vilket är en mer traditionell pjäx-och skidavdelning där kunden får sin utrustning fixad och anpassad för sina behov.

Rossignol har sedan tidigare konceptbutiker i Lyon, Chamonix, Megéve, Crans Montana, St Moritz och Courmayeur. Men de butikerna kan inte erbjuda samma breda sortiment eller omnichannel-upplägget.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Rossignol

    Rossignol Group har varumärkena Rossignol, Dynastar, Look, Lange och Kerma. Utrustning och kläder för längd och utförsåkning och cykel.