Rossignol öppnar dubbla butiker

Rossignol slår på stort i modets huvudstad i höst. I slutet av oktober öppnade varumärket en flaggskeppsbutik i centrala Paris. Senare i november öppnar butik två. Inredningen kan sammanfattas med ett ord: Lyxmys.

Den första butiken, som mäter 244 kvadratmeter för att vara exakt, består av två plan och är placerad på Boulevard des Capucines, i Paris andra arrondisement, ett område som kort och gott kan beskrivas som luxuöst.

Butiken innehåller självklart de mest högteknologiska och prestigefyllda skidkollektionerna men kommer dessutom att sälja Rossignols mer urbana sortiment och sport chic.

Förutom konfektion och hårdvara har flaggskeppsbutiken utrustats med en öppen brasa, träklädd bröstpanel och dessutom en bardel i entrévåningen. Varumärkets representanter och arkitekten Luca Azzoni har med det velat skapa en lyxmysig loungeinteriör för kunderna att inte bara shoppa i utan även umgås och hänga i.  

Rossignol nöjer sig inte med en butiksöppning. I mitten av november öppnar man dessutom en butik i Paris Germain-distriktet. Tanken är att ha en butik på var sida om floden Seine och därmed göra en tydlig markering: Rossignol har premiärlandat i huvudstaden.

Rossignol öppnar dubbla butiker
Förutom konfektion och hårdvara har flaggskeppsbutiken utrustats med en öppen brasa, träklädd bröstpanel och dessutom en bardel i entrévåningen.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Rossignol

    Rossignol Group har varumärkena Rossignol, Dynastar, Look, Lange och Kerma. Utrustning och kläder för längd och utförsåkning och cykel.