Stadiums två koncept smälter ihop när koncernen omorganiserar
Stadium och Stadium outlet kommer närmare varandra när koncernen omorganiserar. Detta i samband med att Magnus Wåhlander, Stadiums general manager, väljer att sluta.
Stadium och Stadium outlet kommer närmare varandra när koncernen omorganiserar. Detta i samband med att Magnus Wåhlander, Stadiums general manager, väljer att sluta.
Kedjan Stadium och varumärket Asics gör nu en gemensam kampanj för att väcka intresse för Asics nya sko Novablast 2 – till sin hjälp tar de AR-teknik och gör ett spel som släpps på Snapchat.
Stadium rekryterade utifrån när de sökte ny inköpschef. Miranda Nanhed kommer närmast från en liknande roll på Babyshop-gruppen.
För exakt en vecka sedan öppnade Stadium i klassiska Gallerian i Stockholm. Den 1200 kvadratmeter stora butiken visar en hel del nyheter vad gäller både produktutbud och varumärkets nya visuella uttryck.
Stadium växer igen i Stockholm city. Efter nedstängningar 2020 kontrar man nu med en tvåplansbutik i klassiska Gallerian. Sportfack fick en pratstund med bolaget.
Kedjan Stadiums egenägda varumärke Everest blir nästa aktör att ta fram skidhjälmar med NFC-teknik. Genom att blippa kan räddningstjänst och andra läsa av viktig information om användaren vid en olycka.
Hårdare restriktioner och uppmaningar att undvika köpcentrumen inför julen innebär en jätteutmaning för sporthandeln. Men det är samtidigt en bransch som vägrar lägga sig i fosterställning. Läs vad några kedjor berättar om läget just nu!
Nu går handeln ihop och flaggar för det rekordhårda läget för sällanköpshandeln, av sport, mode, skor. Den andra pandemivågen, tillsammans med att stöden nu delvis fasas ut, gör situationen ännu svårare.
Corona sliter på hela samhället och är en stor utmaning för idrottsrörelsen. Stadium vill nu hjälpa landets idrottsföreningar via digitaltjänsten Sport Competence.
I Konsumentverkets färska granskning av svenska varumärken kritiseras Stadium för hur man på stadium.se visar kedjans hållbarhetssymbol vid flera plagg som inte är miljöcertifierade. KO menar bla att märkningen används på ett vilseledande sätt och Stadium ombeds ändra den.