Stellar Equipment passerar 100 miljoner
Svenskfödda D2C-varumärket Stellar Equipment, som säljer skidkläder, passerade nyligen 100 miljoner i omsättning. Enligt bolaget själva har utvecklingen möjliggjorts genom en rejäl tekniksatsning.
Svenskfödda D2C-varumärket Stellar Equipment, som säljer skidkläder, passerade nyligen 100 miljoner i omsättning. Enligt bolaget själva har utvecklingen möjliggjorts genom en rejäl tekniksatsning.
Svenska Mips håller på att sätta ihop ett Mips Team med idrottare från flera av världens länder, för att belysa vikten av säkerhet och skydd för hjärnan under all idrottslig verksamhet. Först ut är Henrik Harlaut.
De traditionsenliga och populära Skidtestardagarna som hållits i flera år ställs 2020 in på grund av Covid-19.
Salomon och norska Birken Skifestival har i dag signerat ett samarbetsavtal fram till 2025. Salomons målsättning är att få fler att åka längdskidor.
Först en snöfattig vinter som kostade massor med miljoner i snötillverkning. På det en pandemi som kraschade Vasaloppets Sommarvecka. Nu tvingas Vasaloppet säga upp 12 medarbetare.
Träningsfenomenet och Norgeikonen Therese Johaug sjösätter en Youtubekanal i samarbete med Active Brands, för att promota det egna varumärket Johaug. Bakom tekniken och innehållet står företaget SplayOne.
Hjälmföretaget Poc vill förbättra stödet på utvalda marknader med ett nytt europeiskt partnerprogram. Det ska även få bukt med fulförsäljningen av produkter på den svarta marknaden.
Svenska innovationsföretaget No More Boots, som ligger bakom konceptet SkiClicker, tar nu in nytt kapital och fler delägare.
Svenska BA Sportprodukter, med bas i Täby utanför Stockholm, förstärker nu sin varumärkeskorg med tyska klädföretaget Falkes produkter.
Enervit har på knappt 20 år blivit en av Sveriges mest sålda energiprodukter för atleter. Nu vill det italienska varumärket växla upp ytterligare och byter distributionslösning.[left][/left]