Ultimate Nordic AS

Ultimate Nordic har sedan 1928 (då under namnet Trygve Alm) importerat och distribuerat ett brett sortiment av varor inom sko-, sport- och järnvarubranschen i Norge. Under 2009 valde vi att ta steget in även på den Svenska marknaden och kunde då lägga till ytterligare varor i portföljen. Vårt svenska kontor finns i Solna och vi jobbar aktivt mot butiker, grossister och promotionföretag. Under 2020 förvärvades GetVital Nordic med varumärken som Ofoos, Ultimate Direction och Injinji.


Varumärken

  • Albedo100 Reflective Spray - Reflekterande spray och roll on.
  • Brusletto - Kvalitetsknivar sedan 1896.
  • Buff - Originalet sedan 1992 har utvecklats till en komplett leverantör inom headwear.
  • Carson - Kikare
  • Cressi - Utrustning för snorkling och simning.
  • Coghlan's - Allt i tillbehör för friluftsliv.
  • Eagle Creek - Reseprodukter.
  • Fit'n Clean - Tvättmedel med lukteliminering
  • Injinji - Five toe sock design.
  • Leatherman - Multiverktyg, knivar.
  • Ledlenser - Lampor från proffs för proffs!
  • Lifesystems - Första hjälpen kit mm
  • Lifeventure - Outdoor- och reseprodukter.
  • Linnex - Liniment
  • LittleLife - Outdoorprodukter för barn.
  • Lohmann & Rausher - Skadematerial
  • Oofos - Recovery footwear.
  • Opro - Tandskydd
  • Ortovox - Säkerhetsutrustning/Kläder för skidåkning och uteliv.
  • SealSkinz - Orginalet av vattentäta strumpor.
  • SKLZ - Gives athletes the tools to improve both their sport-specific skill and athleticism in their journey to be a well-rounded athlete.
    FITNESSFOTBOLLÖvrigtFRIIDROTT
  • Stanley - Termosoriginalet.
  • SOTO - Japansk tillverkare av Bensin och gaskök.
  • Sportbase - Idrottsskadematerial.
  • Sportdoc - Idrottsskadematerial
  • Sportquip - Träningsprodukter och tillbehör (fullsortiment)
  • Tear-Aid - Det ultimata reparationskitet.
  • TriggerPoint - TriggerPoint is a life-enhancing brand focused on empowering people to move and feel better.
    IDROTTSSKADEMATERIAL
  • Ultimate Direction - Designed by athlethes for athlethes.

Artiklar

  • Diadora i strid med Netto

    Diadora Sverige och distributören Wenaas sport og fritid kommer att vidta rättsliga åtgärder mot Nettos aktuella Diadora-kampanj.

  • Diadora N-6100

    Hög puls, lätt andning

  • Trackinvent vill öka synligheten i mörkret

    Med hösten i antågande ökar behovet av synlighet i mörker. Svenska företaget Trackinvent har tagit fram fyra olika sprayer som reflekterar ljus vid belysning.

  • Mabs strumpor till sporthandeln

    Mabs är en av de stora leverantörerna av kompressionsstrumpor till apoteken och nu gör de en satsning på sportmarknaden.

  • Diadora lifestyle till Selected Brands

    Det italienska sko- och klädmärket Diadora delar upp sin distribution i Norden. Wenaas är kvar som distributör av prestandasortimentet inom löpning, cykel, tennis och fotboll medan Selected Brands i Göteborg tar hand om Diadoras lifestylesegment i hela Norden plus Baltikum.

  • Reflekterande cykelpass

    Cykling är meditativt för många och de tar ett träningspass för att reflektera över vad som hänt under dagen eller över livet i allmänhet.

  • Ull i ryggan

    Ullen blir ett allt vanligare material i olika produkter. Nu presenterar det tyska företaget Ortovox en ryggsäck med ull i konstruktionen.

  • Wenaas tar hand om Buff

    Det blir Wenaas Nordic som tar hand om Buff i Sverige efter att C2 Vertical Safety valt att sluta med märket.

  • Ultimate Nordic AS köper Getvital Sports

    Distributörsföretaget Ultimate Nordic förvärvar Getvital Sports, som bland annat distribuerar löpskorna Altra, Injinji-strumpor och teknisk löputrustning.

  • Altra vill vinna mer mark med hjälp av event

    Skovarumärket Altra satsar på event och inleder samarbeten bland annat med Eco Trail Stockholm, Åre Extreme Challenge, Fjällmaraton och RaceOne med Runstreak 2021.

  • Ultimate Nordic köper Hällmark

    Sport- och outdoordistributören Ultimate Nordic köper nu varumärket Hällmark. Målet är att bredda sortimentet och komma åt den växande trenden med utomhusmatlagning.