Active Brands Group Scandinavia AB
The Active Brands Group Scandinavia AB (ABG) är ett House of Brands som fokuserar på att ta innovativa produkter inom sport och hälsa med en global potential. Bolaget grundades 2015 och har idag verksamhet i över 30 länder. ABG har sitt huvudkontor i Stockholm och har kontor även i Göteborg, Helsingfors, Oslo, Odense, Bangkok och Shanghai. Våra verksamheter och kompetensområden täcker in hela värdekedjan från tillverkning till försäljning mot konsument.
ABG är uppdelat i fyra affärsområden:
• Distribution: vi lagerför, marknadsför och säljer produkter inom sport och hälsa till ledande återförsäljare i Norden och Sydostasien.
• Brands: vi utvecklar egna varumärken med global potential.
• Sourcing: vi hjälper ledande Svenska varumärken inom sport med deras tillverkning av kläder och tillbehör.
• Investments: vi förvärvar eller ingår partnerskap med varumärken som skulle kunna dra nytta av vår infrastruktur och plattform för expansion.
Varumärken
- Ortho Movement - Aktivitetsbaserade sulor och träningstillbehör.
- Rehband - Skydd och stöd med marknadsledande kvalité, funktion och design.
- Varlion - Anrikt premium Padel varumärke från Spanien med handgjorda racketar sen 1993.
- Aetrex - Rekommenderar prefabricerade sulor med fotscanningstekniken iSTEP.
- Sneaker LAB - Ekologiska skovårdsprodukter med enzymer som det naturligt aktiva ämnet som bryter ned bakterier och smuts.
- SmellWell - Freshener produkter i olika format med en naturlig 3-i-1 lösning som effektivt absorberar fukt, avlägsnar lukt och lämnar en fräsch doft.
- Weightsoles - Sula med vikt, 227 gram per sula som ökar din förbränning.
- Colourwear | CLWR - Skid och snowboardkläder
- Natuvital - Kosttillskott och vätskeersättning
- LiiteGuard - Kompressionskläder
- GloveGlu - Fotbollsmålvakt utrustning
- -
Artiklar
- De är 2022 års största leverantörer – hela listan 2022 bjöd på starka siffror för löparvarumärken och friluftsaktörer – men allt är inte guld och gröna skogar.
- Nya sulor – framtagna för padel Padelspelare får ofta skador. Mycket på grund av fysiska förutsättningar, men också på grund av fel utrustning. En ny sula har därför framtagits för att göra livet enklare för både motionärer och professionella spelare.
- Världsledande Varlion intar Skandinavien Varlion storsatsar på Skandinavien i allmänhet och Sverige i synnerhet. Den exklusiva padelproducenten ska göra en nysatsning av sina världsledande produkter skapade av passion tillsammans med Active Brands Group.
- Racqet vill guida padelpubliken Portalen Racqet ligger i startgroparna för att gå live i mars. Bakom satsningen står Thevea Brands Group, som bland annat har Tretorn i portföljen. Parallellt kommer även en fysisk butik att öppna i Mall of Scandinavia. Sportfack intervjuar vd Magnus Månsson.
- Svensk distributör bakom Rehbands nya e-handelsplattform Rehbands nya nordiska e-complattform sjösätts nu i oktober och för driften står den svenska distributören Active Brands Group.
- Rehband väljer svenska Active Brands Group som ny distributör i Norden Avtalet börjar gälla nu i juni och omfattar samtliga nordiska länder och även Baltikum.
- Active Brands Group växer med nytt skovårdsvarumärke Active Brands Group Scandinavia har fyllt på sin varumärkesportfölj med sydafrikanska Sneaker LAB:s miljövänliga produktflora för skovård.
- Active brands group blir ny distributör för Smellwell De båda aktörerna inleder nu ett samarbete för att öka exponeringen av Smellwells produkter i Norden. En av nyheterna som lanseras nu i dagarna är det Svanenmärkta tvättmedlet Laundry Capsules.
- Tung idé för ökad träning Allt ska bli lättare och lättare. Men vill du träna kanske låg vikt inte är rätt väg att gå. Kanske är det precis tvärtom? Det menar i alla fall gänget bakom WeightSoles.