Didriksons prisat som starkast varumärke
I kategorin ”funktionskläder” är Didriksons starkast. Detta efter att 4 400 svenska konsumenter har fått värdera.
I kategorin ”funktionskläder” är Didriksons starkast. Detta efter att 4 400 svenska konsumenter har fått värdera.
För andra året i rad toppar Fjällräven inte bara outdoorlistan hos Tradera, utan klädeslistan överlag.
Efter att Didriksons presenterat sin business fashion-kollektion för damer kommer de nu med fyra jackor för herrar inom samma segment.
Genom en smart design och med smarta lösningar har Diriksons skapat en anorak i monomaterial, som därför enklare kan återvinnas.
Didriksons förknippas inte med golf. Men de förknippas med Västkusten. Därför har de valt att gå in som titelsponsor till en svensk proffstouren ute på Skaftö.
Didriksons nya Whyra-jacka är framtagen tillsammans med WaterAid Sverige och kommer generera pengar till deras välgörenhet.
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Svenska varumärket Didriksons, som haft ett bra år hittills med ökad försäljning i egna kanaler, fortsätter att parallellt stärka även sin fysiska närvaro. Nu senast med en ny popup-butik på Kungsmässan i Kungsbacka.
I takt med att butiksbesöken gick ner kraftigt under våren valde Didriksons istället på att satsa direkt mot konsument i digitala kanaler. Det fick en omedelbar effekt på försäljningen.
Lagom till det nya året rekryterar Didriksons två nya personer för att stärka sin position digitalt.