Didriksons ska göra Paris

E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.


Didriksons ska göra Paris
En av jackorna som man hoppas går hem i Paris.

Didriksons ökade både sin egna DTC-kanaler och gjorde en hel del butikssatsningar under 2020, som en shop in shop på Åhléns, sommarbutiker i Smögen och Karlshamn och även en en popup-butik i Kungsmässans köpcentrum, strax utanför Göteborg. Så de har testat på popup-konceptet tidigare, här på hemmaplan. Men nu testar de sig även fram i Europa. Just nu är det Paris som hägrar. Didriksons öppnar ett tillfälligt showroom i området Le Marais. Butiken är ett första steg att ”känna på” de franska konsumenterna. Sedan ett drygt år sedan har Didriksons utbud varit tillgängligt för franska kunder via e-handeln på didriksons.com, men nu vill bolaget utforska den franska marknaden mer i detalj.  
– Vi har redan fått ett gott gensvar från franska kunder via e-handeln och ser synergieffekterna på andra marknader där vi finns representerade både fysiskt och digitalt. Detta vill vi fortsätta upptäcka under 2021 och Frankrike (läs Paris) är först ut, säger Jan Henning, Country Manager Central & Southern Europe på Didriksons.
Show room-butiken ligger på 12 Rue Notre-Dame de Nazareth, Paris 3e och kommer hållas öppen under en begränsad tid, till och med den 14 februari 2021.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="8715" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]