Damerna först – nu lanserar Didriksons herrkollektion för business fashion

Efter att Didriksons presenterat sin business fashion-kollektion för damer kommer de nu med fyra jackor för herrar inom samma segment.

För en tid sedan lanserade Didriksons sin första business fashion-kollektion för damer. Detta var ett relativt stort steg ifrån vad de i vanliga fall brukar producera. Sportfack tog i samband med detta ett snack med Per Odqvist, Didriksons Head of Product. Han försäkrade oss då om att detta inte innebär att de kommer lämna outdoor-svängen – utan snarare bara ta sig in på en ny marknad.

LÄS MER: Didriksons lanserar business fashion-kollektion – ”Drivs av innovation”

Nu är set dags för en gerrkollektion inom samma business fashion-segment. Tanken med plaggen är att man ska kunna bära dem både på och utanför kontoret. Jackor och parkas har skapats för alla väder och Didriksons säger att de skapats utan att kompromissa med bärarens stil.
– Vår vision med kollektionen var att ta vår 110-åriga kunskap om stil och funktionella ytterkläder och föra samman med en tidlös, klassisk look som är perfekt på vägen till, från och även på kontoret. Jackan är en central del i den moderna garderoben och kan ersätta din kavaj eller stickade tröja, så du är lika redo för vardagens rutiner som för oväntade äventyr, säger August Gille, menswear designer på Didriksons.