Svenska varumärket Didriksons, som haft ett bra år hittills med ökad försäljning i egna kanaler, fortsätter att parallellt stärka även sin fysiska närvaro. Nu senast med en ny popup-butik på Kungsmässan i Kungsbacka.
I somras öppnade Didriksons en shop in shop-butik på Åhléns i Stockholms city. Och under våren öppnade man sommarbutiker på Smögen och i Karlshamn. Nu är det dags för nästa butikssteg: en popup-butik i Kungsmässans köpcentrum strax utanför Göteborg. Enligt Didriksons har bolaget hittat nya kunder under våren i sina egna DTC-kanaler trots (eller kanske till och med tack vare) coronan – och nu vill man stärka den relationen och låta kunderna klämma och känna på plaggen i fysiska butiker.
– Att vi gör denna satsning just nu, för att ytterligare stärka den fysiska närvaron med vårt breda och efterfrågade sortiment, är en självklarhet för Didriksons. Hösten är vår absolut viktigaste säsong och vi upplever just nu en enorm ökning och en önskan från våra digitala kunder som gärna vill känna på materialet, prova olika storlekar och flera modeller samt få rådgivning på plats i en butik innan de gör sitt val, säger Petra Sabo, Head of DTC på Didriksons.
Butiken i Kungsmässans köpcentrum kommer att vara öppen till och med den 31 januari, 2021. Köpcentret har fått utmärkelsen ”Bästa citygalleria i Sverige” flera gånger, senast år 2019.