New Balance vill få oss att fånga dagen
New Balance lanserar i dagarna kampanjen We got now, en sorts påminnelse om att fånga dagen. Som dragplåster och frontman har de kontrakterat basketstjärnan Kawhi Leonard.
New Balance lanserar i dagarna kampanjen We got now, en sorts påminnelse om att fånga dagen. Som dragplåster och frontman har de kontrakterat basketstjärnan Kawhi Leonard.
Första steget för att nå slutkonsumenten är att nå återförsäljarna. Så resonerar i alla fall Fjällräven och drar nu igång en vinterkurs för utvalda ÅF i Abisko.
Livsstilsvarumärket Wearcolour har lämnat in en konkursansökan. Sportfack har tagit del av vd Johan Ullbros skrivelse till berörda parter.
Svenska Salming fortsätter att värva folk till sitt nya lagbygge. Den här gången en person som har erfarenhet från både Craft och Team Sportia.
Det är dags att ta tag i produktionen av 2020 års upplaga av Sportregistret. Den fysiska katalogen plastas med i Sportfack nr 1, som kommer ut i januari.
Timberland ska öka sin försäljning med 10,5 miljarder kronor under de kommande fem åren. Det innebär en årlig tillväxt på 13 procent.
BRG Sports fortsätter att sälja sina Eastonvarumärken. Sist ut ur koncernen var Easton Hockey.
Amerikanska VF Corporation har inlett ett samarbete med International Finance Corporation i Bangladesh. Syftet är att förbättra arbetsmiljön för fabriksarbetarna i landet.
Slutet av sommaren brukar innebära nytt folk på nya positioner. Så också i år. Isbjörn of Sweden, Eivy Clothing och DPS Skis har alla rekryterat nytt.
Klassiska väskvarumärket Timbuk2 har ny distributör i Sverige. Framöver blir det Smål AB som ansvarar för Timbuk2 i Sverige.