Exporten ska få Bergans att växa
Bergans of Norway har haft en makalös tillväxt de senaste 20 åren. Nu ska företaget ta nästa steg. I den processen är Sverige en viktig marknad.
Bergans of Norway har haft en makalös tillväxt de senaste 20 åren. Nu ska företaget ta nästa steg. I den processen är Sverige en viktig marknad.
Joha och Miniature, så heter två av de senaste barnmärkena som vill in i den svenska sportbranschen.
Danska företaget Ocean har förvärvat anrika Värmlandsföretaget Abeko. Den nya ägaren ska ge bättre tillväxtmöjligheter för Abeko.
Träningsspecialisten Native Fitness erbjuder produkter för både hem- och gruppträning. Nu vill företaget hitta fler återförsäljare.
Sportbranschen har fått ytterligare ett barnmärke. Senaste tillskottet är Täbyföretaget Geggamoja.
Uhrweder har plockat upp ytterligare ett varumärke i portföljen. I höstas började företaget jobba med amerikanska surf- och outdoormärket Hippytree från Kalifornien.
Klassiska Teva är mer än bara sandaler. Med försäljning året runt och en bredare kundgrupp ska företaget ta nästa steg.
Marmot vill vara ett varumärke för alla aktiva outdoormänniskor. Men inte till vilket pris som helst. Kvaliteten måste alltid finnas där både när det kommer till försäljningsställe och produkt.
Uppsalaföretaget C2 Vertical Safety har plockat upp ytterligare ett varumärke i portföljen. Senast in i gemenskapen är Buff Professional.
Peak Performance vd Henrik Bunge får lämna sin post. Ny vd blir Anders Cleemann som närmast kommer från rollen som ansvarig för Tiger of Sweden och By Malene Birger.