ISPO-KRÖNIKA: Vart är mässan på väg egentligen?
Sportfacks chefredaktör Jesper Johansson spekulerar i Ispos framtid och vad som måste göras för att bli än mer relevant framöver.
Sportfacks chefredaktör Jesper Johansson spekulerar i Ispos framtid och vad som måste göras för att bli än mer relevant framöver.
MÜNCHEN Svenska Pinewood kommer till AW24 lansera flera nya plagg och de som sticker ut mest är kanske damjackan som tar Pinewood från skogen in i staden.
Trangia går ifrån sin konkurrent Primus som leverantör av gasolbrännare. I stället ska de göra sin helt egen produkt, som tillverkas helt och hållet i Sverige.
Isoleringen är över, allt tyder på det blir en fysisk vintermässa 2022, då Ispo München planerar att slå upp dörrarna för besökarna 23-26 januari.
Svenskrotade innovationsföretaget Polygiene har rekryterat Ispo-veteranen Markus Hefter som kommersiell direktör för EMEA-regionen.
Den planerade outdoormässan i München som egentligen skulle ha ägt rum i sommar blir senarelagd och kommer att ha ett delvis annat fokus. Men det kan bli den första fysiska branschträffen på 1,5 år.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Isponytt: Löpning har seglat upp som en riktig boomsport under 2020. Runners World presenterade nyligen nya data om löparnas beteenden under Ispo Online.
Nu är alla vinnare korade i den årliga produkttävlingen bland Scandinavia Outdoor Groups medlemsföretag. Sportfack har hela listan över samtliga kategorivinnare.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.