Återanvändbara förpackningar reducerar virusspridning
Svenska Polygiene samarbetar med amerikanska Returnity för att lansera återanvändbara förpackningar med antivirusskydd.
Svenska Polygiene samarbetar med amerikanska Returnity för att lansera återanvändbara förpackningar med antivirusskydd.
Svenska J.Lindeberg hakar på golfboomen och lanserar konceptet ”urban golf” på NK Sport i Stockholm. Alla kunder som vill, får testa deras golfsimulator till och med den 31 juli.
Helena Åkesson lämnar Perry Ellis för att jobba på Röhnisch. Här kommer hon ansvara för golfsortimentet i 20 länder.
Nya Göteborgsbaserade varumärket Hajk har tagit fram en herrkollektion outdoorkläder med hög modegrad. En nisch där de tycker att det finns en lucka idag. Försäljningen går än så länge via egen e-handel.
Det blir den tredje Uniqlobutiken i Skandinavien. Den här gången etablerar sig den japanska kedjan i Mall of Scandinavia-köpcentret i Solna, utanför Stockholm.
Efter att ha spanat på Varberg en tid har nu Stadium valt att etablera sig i sommarstaden. I september öppnar en outlet i ett handelsområde utanför staden.
Björn Borg är ett av de varumärken som påverkats negativt av coronakrisen. Nu säger företaget upp 19 personer på huvudkontoret i Stockholm.
Casall byter vd. För första gången tar en kvinna över, och målet är högt satt: om några år ska omsättningen vara fördubblad.
En dansk med bakgrund från Ralph Lauren och senast Tiger of Sweden. Det står på J-Lindebergs nya vd:s CV som nyligen började sin tjänst på det skandinaviska modevarumärket.
Italienska sportklädesmärket Kappa öppnar en ny svensk webbshop. Fokus ligger på sport- och streetwearkläder för både herr och dam, samt kids.