J.Lindeberg drar igång en popup-butik på NK Sport

Svenska J.Lindeberg hakar på golfboomen och lanserar konceptet "urban golf" på NK Sport i Stockholm. Alla kunder som vill, får testa deras golfsimulator till och med den 31 juli.

Golf går som ett tyskt tåg just nu. Banorna är välbesökta och golfbutikerna säljer bra. Fenomenet är en av coronaperiodens uppsidor.    
J.Lindeberg, som även har en permanent butik på NK Sport, är en av aktörerna som tar rygg på fenomenet och vill uppmärksamma golfboomen med en tillfällig där pop up-butik på NK Sport plan 3, där alla besökare får testa golfsimulatorn Trackman med klubbor från Ping.
– Vi har märkt av att golf har fått ett stort uppsving i och med vårens omständigheter. Det är en sport som många väljer nu när de ska stanna i Sverige under semestern då behovet av att träffa människor och vara ute i naturen uppfylls på ett tryggt sätt. Därför ville vi passa på att ge tillbaka till alla som befinner sig i stan i sommar och erbjuda en kul aktivitet både för vana golfare och för nybörjare. Det är ju såklart extra kul att vi kan erbjuda vad många anser vara marknadens bästa verktyg, säger Ferdi Sajhadi, Head of Retail på J.Lindeberg, i ett pressmeddelande.

Livsstilsaktören J.Lindeberg har tidigare haft samarbeten inom ramen för konceptet Urban Golf men det här blir första gången på svensk mark. Blir det en succé vill varumärket bygga vidare på konceptet, för att nå ut med golf till fler intresserade och göra sporten mer lättillgänglig även i stadsmiljöer.
Alla som vill prova på golfsimulatorn (kostar inget) kan göra det onsdagar-lördagar 14.00- 17.00, fram till och med den 31/7. Anmälan sker i J.Lindebergs butik på NK Sport plan 3, där besökarna även kan handla från den senaste golfkollektionen.
Specialsatsningen görs ihop med samarbetspartnerna C&T International www.golfsimulatorer.se, PING och Vitamin Well.