Sportmode

Svenska YMR hade medvind 2020

Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.

På nytt jobb: Eric Hammel

Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från ”någon miljon” till att omsätta 100 miljoner kronor.

Life Wear mixar ull och bambu

De nya underställen är uppbygga på två lager, ett mjukare mot kroppen och ett värmebeständigt ullager utåt. Tanken är att kombinera de två materialtypernas bästa egenskaper.

Så hanterar sporthandeln den andra coronavågen

Hårdare restriktioner och uppmaningar att undvika köpcentrumen inför julen innebär en jätteutmaning för sporthandeln. Men det är samtidigt en bransch som vägrar lägga sig i fosterställning. Läs vad några kedjor berättar om läget just nu!

Outnorth ny kanal för Icaniwill

Icaniwill, eller ICIW, har expanderat kraftigt under 2020. Nu blir även Outnorth, Skandinaviens ledande e-handlare inom friluftsliv, ny återförsäljare för sportvarumärket.

We Are Spindye + H&M = sant

De stora modedrakarna börjar hitta allt fler grönare tillverkningsalternativ. H&M släpper nu ett knippe nya hållbarhetssatsningar. Bland annat gör man nu sina första plagg med We Are Spindyes infärgningsteknik.

Specialläsning: VD-intervju med Nanna Hedlund

E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.