Svenska YMR hade medvind 2020
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från ”någon miljon” till att omsätta 100 miljoner kronor.
De nya underställen är uppbygga på två lager, ett mjukare mot kroppen och ett värmebeständigt ullager utåt. Tanken är att kombinera de två materialtypernas bästa egenskaper.
Hårdare restriktioner och uppmaningar att undvika köpcentrumen inför julen innebär en jätteutmaning för sporthandeln. Men det är samtidigt en bransch som vägrar lägga sig i fosterställning. Läs vad några kedjor berättar om läget just nu!
Svensk handel valde nyligen friluftsköket som årets julklapp. Deras kusin Svensk handel Stil väljer nu hoodien som årets modejulklapp.
Icaniwill, eller ICIW, har expanderat kraftigt under 2020. Nu blir även Outnorth, Skandinaviens ledande e-handlare inom friluftsliv, ny återförsäljare för sportvarumärket.
De stora modedrakarna börjar hitta allt fler grönare tillverkningsalternativ. H&M släpper nu ett knippe nya hållbarhetssatsningar. Bland annat gör man nu sina första plagg med We Are Spindyes infärgningsteknik.
Sportmodeföretaget IcanIwill fortsätter att expandera verksamheten. Nu väljer de att leverera paket till kunderna via nya Budbee Box. Kunderna hämtar ut paketen direkt från skåpen ute på stan.
E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.
Svenska Tenson, som sedan förra året har lagt om kursen med ny ledning och nytt designteam, väljer att marknadsföra sig i modemagasinet Café.