Outnorth

Outnorth blir titelsponsor till trailtour

Outnorth satsar hårtare på sitt trailsortiment och knyter sig samtidigt till en av Sveriges största trailtourer. ”Löpning är en starkt växande kategori”, säger Mattias Lund på Outnorth.

Outnorth ny kanal för Icaniwill

Icaniwill, eller ICIW, har expanderat kraftigt under 2020. Nu blir även Outnorth, Skandinaviens ledande e-handlare inom friluftsliv, ny återförsäljare för sportvarumärket.

Outnorth fördubblar och flyttar

Outnorth har liksom hela outdoorbranschen känt av ett rejält sug från konsumenthåll 2020. För att kunna möta efterfrågan flyttar man nu sitt lager från Växjö och mer än dubblerar lagerytan.

Sporthandeln online mot 4 miljarder

Totalt handlade svenskarna för 87 miljarder kronor på nätet 2019. Det visar Postnords E-barometer. Sportartiklar gör en fin ökning men är långt ifrån prispallen omsättningsmässigt.

Outnorth gör rekordresultat

E-handeln lyckas ofta bra med att öka omsättningen, men har i regel svårare att uppnå lönsamhet på sista raden. Outnorth går mot strömmen och presenterar ett positivt rörelseresultat för 2019.

Goal Zero får ny kraft i Sverige

Portabel laddning är en av framtidens hetaste produktkategorier. Nu har Response Nordic fått ansvaret för att sköta distributionen av Goal Zero, experter inom portabel laddutrustning.

Outnorth går ihop med norska Fjellsport

Det är två redan starka e-handelsaktörer som nu gör en nordisk sammanslagning. De båda bolagen Fjellsport och Outnorth ser stora skalfördelar med samgåendet.

Black Friday slog nya rekord

När Sportfack sammanfattar Black Friday-effekten 2018 är det tydligt att den svarta köpeffekten fortsätter påverka svenskens köpsug. Eller vad sägs om 2,3 miljoner hanterade paket och försäljningsökningar på 1700 procent hos leverantörer jämfört med en vanlig fredag. Dessutom hittar vi en trend: Att näthandeln på allvar börjat bygga om fysiska köpcentrum.