Isbjörn startar uthyrning via egen webbsida
I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.
Isbjörn startar uthyrning via egen webbsida Läs mer
I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.
Isbjörn startar uthyrning via egen webbsida Läs mer
Sportkedjan Pelle P inleder ett samarbete med organisationen Ocean Crusaders, som plockar plastskräp längs kusten. Under den här veckan donerar butikskedjan en del av sin butiksförsäljning till organisationen.
Pelle P plockar skräp ihop med Ocean Crusaders Läs mer
Svenska företaget OrganoClick får 3,7 miljoner kronor i bidrag för att utveckla ett biobaserat bindemedel för nonwoven-produkter.
Miljoner till Gear of the year-vinnaren OrganoClick Läs mer
Parley har seglat upp som en intressant samarbetspartners för flera aktörer inom sport- och outdoorbranschen. Att omvandla gammal plast till nya produkter är hett just nu. Nu gör materialtillverkaren Primaloft gemensam sak med Parley.
Primaloft inleder samarbete med miljöorganisationen Parley Läs mer
Den pågående Fridays for future-kampanjen iscensatt av unga svenskan Greta Thunberg sprider sig som en löpeld över västvärlden. Nu går Haglöfs ut och ger sitt aktiva stöd till kampanjen.
Haglöfs ger sitt stöd till klimatstrejken Läs mer
Svenska outdoorföretaget Röjk går vidare med sitt hållbarhetsarbete och har startat ett pilotprojekt tillsammans med modeaktören Filippa K för att ta tillvara svensk ull.
Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K Läs mer
Internationella storföretaget Asics går vidare med sitt hållbarhetsarbete som startades 2015. Nu inleds ett samarbete med Worn Again Technologies för att återvinna insamlade plagg och använda materialet för produktion av nya sportprodukter.
Asics tar nya kliv mot en cirkulär affärsmodell Läs mer
Plastpåsen är med rätta satt under hård press i dessa dagar, men den kan fortfarande vara ett bättre val än tygpåsen – av miljöskäl.
Plastpåsen vinner över tygpåsen? Läs mer
Projektet är ett colab med brittiska varumärket Raeburn och syftet är att sätta strålkastarljuset på ämnet hållbarhet.
The North Face gör väskor av gamla tält Läs mer
Icebug är ett av de företag som har valt att följa FN:s initiativ ”Climate neutral now”. Nu uppmanar de resten av branschen att göra detsamma.
Svenska Icebug blir första klimatpositiva outdoorskoföretag Läs mer