Isbjörns AI-tjänst halverade returerna
Hanteringen av returer är något som alla e-handlare brottas med. Men svenska Isbjörn har fått ner returerna i webbshoppen med 50 procent med hjälp av en ny AI-tjänst.
Hanteringen av returer är något som alla e-handlare brottas med. Men svenska Isbjörn har fått ner returerna i webbshoppen med 50 procent med hjälp av en ny AI-tjänst.
Footway Group AB har lämnat ett offentligt bud på Sportamore. Målet är att skapa en ledande webbplattform inom sport och mode. Acceptfristen löper fram till den 3 april.
E-handeln lyckas ofta bra med att öka omsättningen, men har i regel svårare att uppnå lönsamhet på sista raden. Outnorth går mot strömmen och presenterar ett positivt rörelseresultat för 2019.
Träningsmärket Stronger testar Live Video Shopping för ökad försäljning. Influencern Margaux Dietz kommer att vara ansiktet utåt under de första sändningarna.
Varumärket Paul Brunngård lanserar en sajt där allt ska handla om skovård. Företaget ser det som ett sätt att skapa mervärden för den modeintresserade konsumenten och öka medvetenheten om hur man själva kan förlänga skors livslängd.
Efter en förvånansvärt svag november ökade köptrycket rejält under slutspurten av december och prognosen är en stark mellandagshandel. Ett hett vintertips: Ladda upp med rejält antal mysplagg i butiken.
Svensk Handel räknar med att köptrycket ökar under årets Black Friday med 10-15 procent. Skälen är flera. Vi visar dessutom hur butiksledet får prissätta reaprodukterna – och inte.
Intersport har börjat samarbeta med leveransföretaget Urb-it för paketleveranser till kunder i Stockholm och Göteborg. Leveranserna sker med cykel, kollektivtrafik eller per fots.
Specialistbutiken Löplabbet utvecklar nu ett nytt digitalt koncept som ska stärka relationen till nya och gamla kunder.
Onlinehandeln ökar, knappast oväntat. Men hur mycket pengar lägger svenskarna på sport? Vi har hela listan baserat på senaste Dibs-rapporten.