Ny sajt med fokus på skovård

Varumärket Paul Brunngård lanserar en sajt där allt ska handla om skovård. Företaget ser det som ett sätt att skapa mervärden för den modeintresserade konsumenten och öka medvetenheten om hur man själva kan förlänga skors livslängd.


Ny sajt med fokus på skovård
VD Ludwig Alholt.

E-handelssatsningen paulbrunngard.com görs i nära samarbete med Jetshop, som är specialist på att skapa digitala handelsplattformar.
– Detta möjliggör en internationell expansion men också att vi kan vara med och utveckla marknaden tillsammans med alla de återförsäljare som vi samarbetar med, säger Marcus Askenbom, E-commerce Manager för Paul Brunngård AB.
Företagets erfarenhet efter att ha arbetat med skovård i nära fyra decennier är att intresset för skor och skovård ökar bland konsumenterna. Men att det krävs vägledning för hur man vårdar sina skor på rätt sätt, och förstås även tips om produkter för ändamålet.  
– Vi vet att 9 av 10 tycker att skor är viktigt, där det främsta man värderar är att skorna ska vara snygga och sköna. Det är precis vad vårt erbjudande levererar på genom skovård, skotillbehör och sulor, säger Ludwig Alholt, vd på Paul Brunngård AB.
Företaget etablerades 1983 i Sparsör av familjen Brunngård och ligger idag i Viared strax utanför Borås med showroom i Stockholm, Oslo och Helsingfors. De äger bland andra varumärkena Paul Brunngård, Springyard och 52bones, men fungerar även som distributör för till exempel Ecco.