Tretorn öppnar egen butik i Väla köpcentrum
Svenska Tretorn satsar på att öppna en egenbrandad butik mitt i coronatider, i Väla Köpcentrum, Helsingborg. Den egna butiken ingår i målet om miljardomsättning.
Svenska Tretorn satsar på att öppna en egenbrandad butik mitt i coronatider, i Väla Köpcentrum, Helsingborg. Den egna butiken ingår i målet om miljardomsättning.
Active Brands Group Scandinavia har fyllt på sin varumärkesportfölj med sydafrikanska Sneaker LAB:s miljövänliga produktflora för skovård.
I tider av hållbarhet ratas plastmaterial på löpande band. Woolly Clothing från Seattle går längst ut på miljökanten och erbjuder nu en våt dröm: vind- och vattentäta jackor i 100% merino, tvättbara i maskin.
J.Lindeberg har rekryterat Neil Lewty från Hugo Boss till rollen som designchef. Med arvet i ryggen ska han driva varumärket framåt.
Intersport får inte ihop siffrorna på sista raden. Det tvingar nu bolaget som driver bland annat de flesta Stockholmsbutikerna till extrema åtgärder. Fem butiker i huvudstaden stänger liksom två på landsorten.
Svenska Sandqvist lanserar ett colab-projekt med Polaroid, som gör sitt första nordiska samarbete någonsin. Resultatet är både en ny väskserie och en fotoutställning med städerna Berlin. London, Paris och Stockholm i fokus.
Samtidigt som många klädkedjor går på knäna förbereder sig Uniqlo för att öppna upp sin andra butik i Sverige till hösten. Valet föll på köpcentret Mall of Scandinavia i Solna.
Stoppa pressarna! Wearcolour och även systerbolaget Void har fått en ny ägare i bolaget Tenson, som köpt båda varumärkena med kompletta rättigheter från konkursboet.
I tider som dessa kan det vara extra skönt att blicka in i framtiden. Modekonsultbyrån Colourhouse anordnar ett onlineseminarium i maj för alla som vill spana in modetrenderna för det kommande höst- och vintermodet 2021-22.
Hummel utsågs nyligen som kategorivinnare i klassen kläder och mode, i danska versionen av Sustainable brand index, 2020.