Sportmode

Kånken vann Guldknappen

Den har kallats kommunistpuckel, men nu har den definitivt nått finrummet. Kånken vann nyligen utmärkelsen Guldknappen Accessoar 2018, som delas ut av Damernas Värld.

Rossignol öppnar dubbla butiker

Rossignol slår på stort i modets huvudstad i höst. I slutet av oktober öppnade varumärket en flaggskeppsbutik i centrala Paris. Senare i november öppnar butik två. Inredningen kan sammanfattas med ett ord: Lyxmys.

XXL Q3-rapport: giganten tappar fart och byter vd

Vinstraketen XXL Sport tappade fart under juli-september men e-handeln växer starkt. Dessutom påverkade en historiskt varm sommar bolagets försäljning och vinst. Dessutom får XXL en ny global vd.

Krokodilen krossar könsbarriärer

Det ikoniska sportvaruvarumärket Lacoste har för första gången någonsin rekryterat en kvinnlig creative director. Nu ska brittiska Louise Trotter göra varumärket än mer populärt hos kvinnliga konsumenter.

Vans återupplivar 90-talet

Vans lanserar till hösten en helt ny sneakermodell, Varix WC, med inspiration från det sena 90-talets skatemode.

Barbour öppnar flagship store i Stockholm

Butiksetableringen i huvudstaden blir Barbours första flagship store i Skandinavien. Butiken placeras på Kungsgatan och blir den första i en större, nordisk satsning.

Umbro och Sweet SKTBS lanserar 80-talskollektion

Göteborgsbaserade Sweet SKTBS ville ta fram unisona teamkläder med retrotouch för den starkt individuella skaterörelsen. De letade upp Umbro, som tillverkat teamkläder sedan 1924. Nu lanseras kollektionen internationellt.

Hållbara yogakläder bara på Stadium

SOC släpper i dagarna sin yogakollektionen som tagits fram ihop med profilen Josefine Bengtsson. Klädkollektionen kommer att säljas exklusivt hos Stadium i en begränsad upplaga.

Adidas gjorde starkt Q2

Fotbolls-VM bidrog till att klädleverantören Adidas levererade starka, svarta siffror för Q2, då just försäljningen kring sommarens VM var en del i försäljningssuccén.