Livet enligt Pi
Pi Olsson har sin identitet i naturen och sporten. Så tillvida att han tycker lika mycket om att sitta i gammelskogen och konversera med kattugglor som att hänga på stammiscafét och kolla in italiensk fotboll.
Pi Olsson har sin identitet i naturen och sporten. Så tillvida att han tycker lika mycket om att sitta i gammelskogen och konversera med kattugglor som att hänga på stammiscafét och kolla in italiensk fotboll.
Victorinox fyller 125 år vilket de svenska leverantörerna Roswi firar lite extra.
Victorinox fyller 125 år Läs mer
Klättermusen verkar inte veta vad finanskris är. Det Årebaserade företaget presenterar en kvartalsrapport för de tre första månaderna av 2009 som överskred den förväntade omsättningen med 80 procent.
När någon säger Samsonite är det i första hand bilden av plastresväskor på hjul som poppar upp i medvetandet. Det är på gång att förändras nu när Samsonite satsar på outdoor.
Samsonites guide till outdoorgalaxen Läs mer
Svenska Haglöfs gillas i Tyskland. Förutom att märket säljer riktigt bra på kontinenten så har Haglöfs sedan februari även tagit plats, stor plats, i Globetrotterbutiken i Köln.
Haglöfs tar stor plats i Tyskland Läs mer
Den ekonomiska krisen märks inte hos Haglöfs. För första gången någonsin passerade företaget drömgränsen 500 miljoner kronor i omsättning.
Haglöfs gjorde sitt livs bästa år Läs mer
Ryktet om Mammutens död är starkt överdrivet. Det schweiziska outdoormärket Mammut är i allra högsta grad levande och har satt upp en ny organisation i Sverige.
Sverige kan få 13 nya nationalparker. I Naturvårdsverkets nya nationalparksplan för 2009-2013 ingår 13 nya nationalparker och utvidgning av sju befintliga.
Tretton nya nationalparker Läs mer
Meindl fick en fin utmärkelse då den tyska tidningen Outdoor firade 20 år. Utmärkelsen kallas för ”Produkt für die Ewigkeit” vilket kan översättas med Produkt för evigheten och tilldelas de mest bestående friluftsinnovationerna genom tiderna.
För ett par månader sedan rapporterade vi att Timberland beslutat sig för att lägga ned sina två skomärken Golite och Mion. Nu har åtminstone Golite hittat en ny ägare. Det är Doug Clark, mannen bakom Golite, som köper varumärket och alla patent. Inriktningen och sortimentet ska förbli detsamma.