Lager 157 ökar sin närvaro i Norge
Lager 157 gör som Stadium: satsar i norska Kristiansand. Planen är att slå upp dörrarna i slutet av mars i år.
Lager 157 gör som Stadium: satsar i norska Kristiansand. Planen är att slå upp dörrarna i slutet av mars i år.
Jättebra, för ålderstigen, för dyr. När Sportfack frågade sportbranschen om de åker eller inte åker till ISPO blev svaren skiftande. Så vi ringde, mejlade och besökte ett tiotal duktiga butiker och undrade: hur de ser ni på ISPO idag?
I våras gjorde Haglöfs sovsäckar av spillmaterial, nu går man vidare med sitt leftover-projekt och har tagit fram mockasiner i olika färger, som kommer finnas i en begränsad upplaga.
Nordiska e-handlaren Outnorth går in som huvudsponsor till Egmonts och Utemagasinets festival Utehelg, som hålls i vår på Värmdö, utanför Stockholm.
I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.
Petter Stordalen får konkurrens. Outdoorinnovatören Arc’teryx lägger till möjligheten för slutkonsumenter att köpa resor av bolaget. Detta som en del i en plan att bredda sig som leverantör.
Damernas Världs designpris Guldknappen ska premiera framträdande mode. I år får Asicsägda Haglöfs priset, för sin design och sitt hållbarhetstänk.
Lördagen den 16 november invigs en ny outdoorbutik på Björnöns friluftsområde i Västerås. Butiken ska kombinera försäljning med uthyrning.
Flasktillverkaren Nalgene går ut med en dramatisk historia om en familj i Kalifornien som skickade ett SOS-meddelande i en Nalgene-flaska som till slut nådde fram till räddningstjänsten.
Messe Friedrichshafens plan – att kontra med mässa i september redan under premiäråret av Outdoor by Ispo, överges nu. Samtidigt öppnar den lilla, klassiska mässtaden för nya, framtida projekt.