Marknadsföring

Reebok i samarbete med Bris

Reebok Norden har inlett ett samarbete med Bris, Barnens rätt i samhället. Samarbetet innebär kortfattat att Bris får fem procent av butiksförsäljningen som ett par olika modeller av juniorskor och kläder genererar under säsongen 2008. – Vi tittade på hur Reebok jobbar internationellt i såna här frågor, säger Robert Inghamn, marknadschef för Reebok Norden. Företaget […]

Reebok i samarbete med Bris Läs mer

Speedo internetkampanjar

Simjätten Speedo har inlett ett samarbete med TV-kanalen Eurosport. I början av juni lanserade parterna en internetsajt för strandfrälsta konsumenter. Sajten, som i första hand fokuserar på de italienska och engelska marknaderna, innehåller bland annat reportage om olika strandsporter, intervjuer med kända idrottsprofiler samt en eventkalender. Enligt Speedo är syftet med sajten främst att öka

Speedo internetkampanjar Läs mer

Friluftssajt ska locka ut fler i skogen

Turistnäringen i Sverige omsätter gigantiska summor och främjar både lokala företag och folkhälsan. Samtidigt skulle turismen kunna omsätta så mycket mer. Därför vill staten i större grad få ut mer svenskar i skog och mark och samtidigt stödja företag som satsar på upplevelsebaserad turistnäring. På Vildmarksmässan i slutet av mars lanserades därför sajten inatur.se. Sajten

Friluftssajt ska locka ut fler i skogen Läs mer

Samarbete ska ge fler triathletkunder

Samarbeten för att få fler utövare/kunder ska aldrig underskattas. Löpartidningen Runner’s World och Svenska Triathlonförbundet har startat ett samarbete som löper på ett år. Det berättar tidningen i ett pressmeddelande. – Hälsotrenden i Sverige är väldigt tydlig och Triathlon är en perfekt motionsform för den som bryr sig om sin hälsa. Därför har vi valt

Samarbete ska ge fler triathletkunder Läs mer

Craft drar igång löpartävling

Craft och löpartidningen Runner’s World har dragit igång en tävling i anslutning till några av årets större löparlopp. Via en kampanjsajt kan löpare anmälda till något av 15 utvalda lopp gissa sin sluttid. De tre vars gissningar stämmer bäst överens med de officiella sluttiderna vinner tights och tröja från Craft. – Eftersom alla kan vara

Craft drar igång löpartävling Läs mer

Stadium och Playground värper guldägg

Guldäggget är den svenska reklambranschens stora utmärkelse och gala. I år fanns två företag i sportbranschen – Stadium och Playground – med bland de utvalda som belönades med ett guldägg. Stadium vann i klassen Media för sin kampanj ”The city is your stadium” där folk uppmanades att använda staden som sin träningsanläggning. Stadiums kampanj hade

Stadium och Playground värper guldägg Läs mer

Reebok vill avdramatisera löpningen

En ny undersökning, som Reebok beställt, visar att 41 procent av 6.000 tillfrågade människor i USA, Storbritannien, Frankrike, Italien, Spanien och Tyskland är rädda för att ge sig ut och löpa på grund av den smärta de tror att de måste utstå i och med löpningen. Undersökningen visar också, skriver Reebok, att 23 procent av

Reebok vill avdramatisera löpningen Läs mer

Stadium Magazine erövrar Norden

Stadiums medlemstidning, Stadium Magazine, tar steget ut på den nordiska marknaden. Med början i april lanseras ett 52-sidigt magasin även i Finland och Danmark. Tidningen kommer att utkomma med fyra nummer per år. Från och med nr 1 2007 kommer satidigt Stadium Magazines svenska edition att utökas från 68 till 84 sidor. – Tidningen är

Stadium Magazine erövrar Norden Läs mer