Guldäggget är den svenska reklambranschens stora utmärkelse och gala. I år fanns två företag i sportbranschen – Stadium och Playground – med bland de utvalda som belönades med ett guldägg. Stadium vann i klassen Media för sin kampanj ”The city is your stadium” där folk uppmanades att använda staden som sin träningsanläggning. Stadiums kampanj hade …
Guldäggget är den svenska reklambranschens stora utmärkelse och gala. I år fanns två företag i sportbranschen – Stadium och Playground – med bland de utvalda som belönades med ett guldägg.
Stadium vann i klassen Media för sin kampanj ”The city is your stadium” där folk uppmanades att använda staden som sin träningsanläggning. Stadiums kampanj hade utarbetats av reklambyrån Forsman & Bodenfors.
I klassen Alternativ Media & PR vann Playground med sin idé ”Världens coolaste provrum”. De hade fyllt ett provrum för snö för att kunderna skulle kunna prova kläderna i kyla och utanför butiken fanns en gatupratare i form av ett stort isblock. Idén hade Playground gjort tillsammans med reklambyrån Åkestam Holst.
Av: Martin Willners