Stadium och Playground värper guldägg

Guldäggget är den svenska reklambranschens stora utmärkelse och gala. I år fanns två företag i sportbranschen – Stadium och Playground – med bland de utvalda som belönades med ett guldägg. Stadium vann i klassen Media för sin kampanj ”The city is your stadium” där folk uppmanades att använda staden som sin träningsanläggning. Stadiums kampanj hade…

Guldäggget är den svenska reklambranschens stora utmärkelse och gala. I år fanns två företag i sportbranschen – Stadium och Playground – med bland de utvalda som belönades med ett guldägg.

Stadium vann i klassen Media för sin kampanj ”The city is your stadium” där folk uppmanades att använda staden som sin träningsanläggning. Stadiums kampanj hade utarbetats av reklambyrån Forsman & Bodenfors.

I klassen Alternativ Media & PR vann Playground med sin idé ”Världens coolaste provrum”. De hade fyllt ett provrum för snö för att kunderna skulle kunna prova kläderna i kyla och utanför butiken fanns en gatupratare i form av ett stort isblock. Idén hade Playground gjort tillsammans med reklambyrån Åkestam Holst.

Av: Martin Willners