Speedo internetkampanjar

Simjätten Speedo har inlett ett samarbete med TV-kanalen Eurosport. I början av juni lanserade parterna en internetsajt för strandfrälsta konsumenter. Sajten, som i första hand fokuserar på de italienska och engelska marknaderna, innehåller bland annat reportage om olika strandsporter, intervjuer med kända idrottsprofiler samt en eventkalender. Enligt Speedo är syftet med sajten främst att öka…

Simjätten Speedo har inlett ett samarbete med TV-kanalen Eurosport. I början av juni lanserade parterna en internetsajt för strandfrälsta konsumenter. Sajten, som i första hand fokuserar på de italienska och engelska marknaderna, innehåller bland annat reportage om olika strandsporter, intervjuer med kända idrottsprofiler samt en eventkalender.

Enligt Speedo är syftet med sajten främst att öka konsumentkännedomen kring de delar av Speedos sortiment som är avsett för strandaktiviteter.

Av: Magnus Reithner

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="4316" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]