Peak Performance breddar med solglasögon
Peak Performance breddar sitt sortiment med solglasögon. Den första kollektionen rymmer 14 modeller och lanseras redan nu till våren.
Peak Performance breddar sitt sortiment med solglasögon. Den första kollektionen rymmer 14 modeller och lanseras redan nu till våren.
Amplitude är ett nytt svenskt mössmärke som satsar på jibbers och begränsade upplagor.
Luckor är till för att fyllas. Anna Källner såg en lucka på marknaden och startade A-Bay. Idag erbjuder nätbutiken barnprodukter från starka surf, skate- och skidvarumärken till hela Sverige.
Sverige har fått två nya streetmärken; Supremebeing kläder och Qwstion väskor. Svensk distributör är 76 Clothing.
Svenska New Balance satsar för att dra nytta av den lifestylehype som omger märkt just nu. En kombination av medveten satsning från bolaget och lite tur i tajmingen med den pågående retrorunningtrenden har skapat rejäl efterfrågan på New Balances lifestyleskor. Bland annat utsågs New Balance till Årets Sneakermärke 2006 av tidningen Café.
Calvin Klein Golf Masters On Course kommer att presentera två nya klädmärken på Golfmässan i Jönköping. Irländska Green Lamb vänder sig till kvinnliga golfare och stilen är en blandning av klassisk och lite gullig. Det är en hel del pastellfärger, randigt och blommigt. Kollektionen domineras av ovandelar men där finns också byxor, shorts, kjolar, strumpor …
Huub Valkenburg och Jay Duke, tidigare Converse respektive Reebok, har köpt varumärket Karhu från de finska ägarna. De nya ägarna vill göra Karhu till ett trendigt sneakermärke med fokus på deras retrorunningskor. Karhu i Finland kommer att få använda varumärket på längdskidor och även ha rätt att ta fram en egen kollektion skor och kläder …
Undersökningsföretaget NPD har bekräftat det många gissat, nämligen att sportinspirerade skor ökar mer än rena sportskor. Undersökningen, som genomförts i England, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien, visar att sportinspirerade skor hade fyra procents högra tillväxt än sportskor. Utvecklingen är densamma i USA där sportinspirerade skor växte med tolv procent förra året. Undersökningen visar att sportinspirerade …
Danska Bonvita gör en satsning på Sverige och har anställt Pierre Hedberg som ansvarig för att etablera märkena K-Swiss och Wolverine. Bonvita är en stor skodistributör i både Danmark och Norge, men har fram till nu valt att jobba med agenter i Sverige istället för att dra igång en egen verksamhet. Nu vill de göra …
I/O står för Indoor/Outdoor eller on/off och är namnet på ett nytt klädmärke som satsat på att göra kläder i merinoull på ett lite annorlunda sätt. I kollektionen finns allt från underställ till tjockare tröjor och tanken är att de ska kunna användas både sommar och vinter. Flera av plaggen har tryck för att få …