Ivanhoe till Ispo
Ivanhoe, som vi presenterar ordentligt i novembernumret av Sportfack, har beslutat sig för att göra en ordentlig satsning på Europa.
Ivanhoe, som vi presenterar ordentligt i novembernumret av Sportfack, har beslutat sig för att göra en ordentlig satsning på Europa.
SOS Sportswear ska tillbaka till sina rötter som skidmärke. Orden är Mikael Sundström och han har precis tillträtt som vd för SOS Sportswear.
SOS ska tillbaka till skidåkarrötterna Läs mer
Peak Performance breddar sitt sortiment med solglasögon. Den första kollektionen rymmer 14 modeller och lanseras redan nu till våren.
Peak Performance breddar med solglasögon Läs mer
Amplitude är ett nytt svenskt mössmärke som satsar på jibbers och begränsade upplagor.
Nytt svenskt mössmärke Läs mer
Luckor är till för att fyllas. Anna Källner såg en lucka på marknaden och startade A-Bay. Idag erbjuder nätbutiken barnprodukter från starka surf, skate- och skidvarumärken till hela Sverige.
Sverige har fått två nya streetmärken; Supremebeing kläder och Qwstion väskor. Svensk distributör är 76 Clothing.
Svenska New Balance satsar för att dra nytta av den lifestylehype som omger märkt just nu. En kombination av medveten satsning från bolaget och lite tur i tajmingen med den pågående retrorunningtrenden har skapat rejäl efterfrågan på New Balances lifestyleskor. Bland annat utsågs New Balance till Årets Sneakermärke 2006 av tidningen Café.
New Balance satsar på lifestyle Läs mer
Calvin Klein Golf Masters On Course kommer att presentera två nya klädmärken på Golfmässan i Jönköping. Irländska Green Lamb vänder sig till kvinnliga golfare och stilen är en blandning av klassisk och lite gullig. Det är en hel del pastellfärger, randigt och blommigt. Kollektionen domineras av ovandelar men där finns också byxor, shorts, kjolar, strumpor
Två nya klädmärken på Golfmässan Läs mer
Huub Valkenburg och Jay Duke, tidigare Converse respektive Reebok, har köpt varumärket Karhu från de finska ägarna. De nya ägarna vill göra Karhu till ett trendigt sneakermärke med fokus på deras retrorunningskor. Karhu i Finland kommer att få använda varumärket på längdskidor och även ha rätt att ta fram en egen kollektion skor och kläder
Sneakerfans köper Karhu Läs mer
Undersökningsföretaget NPD har bekräftat det många gissat, nämligen att sportinspirerade skor ökar mer än rena sportskor. Undersökningen, som genomförts i England, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien, visar att sportinspirerade skor hade fyra procents högra tillväxt än sportskor. Utvecklingen är densamma i USA där sportinspirerade skor växte med tolv procent förra året. Undersökningen visar att sportinspirerade
Sportinspirerade skor säljer bäst Läs mer