Sportmode

Reebok gör tvärtom-kampanj

I sin nya kampanj vill Reebok vända på perspektivet om träningsklädernas förmåga att göra oss till bättre atleter. Istället är det helt upp till användaren, menar Reebok. Influencers som Reebok jobbar med har till och fått skriva på ett kontrakt om att vara fullständigt ärliga i sina omdömen.

Helly-Hansen öppnar butik i Stockholm och fler följer

Efter att ha drivit butik i Stockholm på två olika adresser från 2008 tog Helly-Hansen ner skylten 2014. I sommar återkommer det norska varumärket till Sveriges huvudstad. Och bolaget vill öppna fler butiker i Sverige.

Adidas by Stella McCartney valde We Are Spindye

Svenska clean tech-bolaget We are Spin Dye fortsätter locka till sig högprofilerade konfektionstillverkare från sport- och modebranschen. Senast i raden av samarbeten är ett varumärke som kombinerar just detta.

Stronger ska nå miljarden – med ny vd

Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.

Sätila firar 125 år med hemsytt

Svenska Sätila har gått tillbaka till sina rötter i samband med deras 125-årsjubileum i år, och skapat en ny kollektion som delvis är helt ”made in Sweden”. Här berättar vd Sara Nevander om arbetet bakom och om det tuffa året 2020.

We Are Spindye i nytt sportmodesamarbete

Svenska miljötechbolaget We Are Spindye har avslöjat ännu ett samarbetspartner. Denna gång handlar det om en av de senaste årens bolagsraketer som använt Spindyes infärgningsteknik.

Release idag: The North Face X Gucci

Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.

Färre butikskunder – färre stölder

Det minskade antalet kunder inom den fysiska butikshandeln under pandemin har gjort att stölderna har minskat kraftigt. Det visar Svensk Handels senaste Trygghetsbarometer.