Sportamore

Sporthandeln online mot 4 miljarder

Totalt handlade svenskarna för 87 miljarder kronor på nätet 2019. Det visar Postnords E-barometer. Sportartiklar gör en fin ökning men är långt ifrån prispallen omsättningsmässigt.

Footway vill köpa Sportamore

Footway Group AB har lämnat ett offentligt bud på Sportamore. Målet är att skapa en ledande webbplattform inom sport och mode. Acceptfristen löper fram till den 3 april.

Sportamore etablerar sig i Frankrike

För första gången öppnar Sportamore upp för handel utanför Norden. Första marknad att lanseras blir Frankrike. Sportfack har fått en kommentar av vd Johan Ryding.

Black Friday slog nya rekord

När Sportfack sammanfattar Black Friday-effekten 2018 är det tydligt att den svarta köpeffekten fortsätter påverka svenskens köpsug. Eller vad sägs om 2,3 miljoner hanterade paket och försäljningsökningar på 1700 procent hos leverantörer jämfört med en vanlig fredag. Dessutom hittar vi en trend: Att näthandeln på allvar börjat bygga om fysiska köpcentrum.

Kostsam lagerflytt för Sportamore

Sportamore har bytt lager, men den flytten gick inte som planerat. 35 procent av sortimentet fanns inte tillgängligt för försäljning och förra årets vinst för tredje kvartalet blev istället till förslust.